EchonCique
Hero
Spelwebbens Spel [NT]
blurb
blurb
Jag tror dock att risken var stor att om jag bara frågade "hur seriöst ska ett spontankonventsspel vara" så skulle jag få en massa svar i stil med "oseriöst - man kan fan inte göra ett seriöst rollspel som kan spontanspelas".
Vilket av de tre hypotetiska spelen skulle ni helst plocka upp och spela under ett par tre timmars dötid på ett konvent?
Alltså gav jag istället tre spel som exempel, ett helseriöst, ett halvseriöst och ett helknass, postulerade att de faktiskt gick att börja spela på fem minuter, och frågade vilket av dessa man helst skulle vilja spela på konvent, i hopp om att jag faktiskt skulle få svar på det jag ville veta. Därför formulerades frågan som "vilket av dessa tre hypotetiska spel skulle du välja".
Det finns nämligen redan ett "jätteseriöst Yes, Master", som dessutom råkar vara ett de bästa och mest nyskapande rollspelen jag någonsin läst: gör dig själv en tjänst och kolla in My Life with Master.
Det verkar som att det mest oseriösa alternativet var det mest intressanta. En hel del motiverade det med att det var det mest lättillgängliga (och det trots att jag uttryckligen skrev att de tre alternativen var exakt lika även vad gällde lättillgänglighet).