Ett kit med USB-C-adaptrar?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag skulle vilja göra mig av med alla USB-kablar i mitt liv som inte är USB-C, för jag gillar standardisering och ogillar att ha en massa onödiga kablar.

Tyvärr har jag fortfarande en del apparater i mitt liv som envisas med att använda en massa andra portar – A, B, Micro, Mini – ni vet hur det är.

Så min tänkta lösning är såhär: Skaffa en massa små adapterpluttar som man kan sätta på en USB-C-kabelände för att göra om den till valfri typ av USB.

Och det finns naturligtvis ett gäng sådana att köpa i lösvikt – man kan absolut leta rätt på var och en av de jag behöver och köpa separat. Men innan jag börjar jaga dem (olika märken, olika butiker, fraktkostnader) tänkte jag se om ni känner till nån bra helhetslösning – typ som ett kit som innehåller en massa olika?

Eller om inte, ifall ni vet någon bra tillverkare som gjort alla de jag behöver. Jag gillar enhetlighet, så jag vill helst ha allt från samma (pålitliga) företag.

De jag kommit på att jag behöver som minst är:
  • USB-C-hona till USB-A 3.0 hane
  • USB-C-hona till USB-B 2.0 hane (printer)
  • USB-C-hona till USB Mini-B 2.0 hane
  • USB-C-hona till USB Micro-B 2.0 hane
  • USB-C hona till USB Micro-B 3.0 hane
Skulle ett kit ha fler – Lightning, 3.0 B ("SuperSpeed") etc så är jag inte emot det, så länge ovanstående fem finns.

Och för att vara väldigt tydlig – jag är alltså inte ute efter kablar eller något som förlänger kablar. Jag letar i första hand efter såna här, typ. Fast tvärtom då, för det där är ju USB-A-hona till USB-C-hane och det är ju inte riktigt rätt.

Typ, sådana här? Fast ytterligare fyra varianter.
https://share.temu.com/QLWuy9aXdlA

Precis.

Jag har hittat en hel del olika såna där, men alltid bara enskilda eller i bästa fall typ "C till A och A till C". Vill jag ha alla fem så verkar jag behöva pussla och hålla på.

Jag vill ju egentligen mest köpa 2-3 såna kits och vara klar, känna att "nu har jag allt jag behöver" =)

Kolla med företag som fixar audivisuella saker till konferensrum etc.

Jag vill minnas att vi hade en ring med olika adaptrar för våra konferensrum när jag jobbade på HiQ för 2 år sedan. men jag tror att de var X -> USB-C. Kvaliten var lite sådär.

Back