Nekromanti Ett inlägg om allt möjligt skrivet i frustration

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Western har nu legat och gnagt i flera år i väntan på det nya Western. Eftersom min fantasykampanj mötte ett lika snabbt och koncist slut som flertalet av rollpersonerna i kampanjen väljer jag att ta upp western (ska bli skönt med miljöombyte från fantasy till western) Har lyckats skapa en riktigt lång och go kampanj som börjar under inbördeskriget. Använder både eget material och sådant jag helt eller delvis hämtat från rävspels hemsidan. De gånger jag spelat western har jag alltid använt eget material varför jag nu har en uppsjö av bra äventyr och kampanjer att ta av. Tycker helt klart att rävspel borde ge ut dessa böcker i bokform (vet att det funderas på det).

Hade varit roligare att dra igång med de nya reglerna men då det inte finns något bestämt datum så drar jag igång ändå. Tycker dock att vi få som häckar på forumet kunde få lite till livs, även om vi inte får ett datum för släpp kanske vi kan få veta hur det blir med träffmallen. Blir den oval? Kan man säga något mer om regler för hästar som utvecklats? Då min kampanj börjar under inbördeskriget är man ju nyfiken om regler för storskaligt krig kommer i rebeller och rödrockar? Och typ hundra frågor till.

Jag vet att rävspel jobbar så fort det går och att Tove är/varit dålig varpå man bara kan beundra den mängd av bra material som finns att hämta på hemsidan. Som rollspelare under 20 år har man sett ganska mycket. Och det mesta är sämre (enligt mig). Hur som helst så tror jag att man på rävspel skulle ha igen om man la upp en liten ”teaser” från någon av de kommande modulerna på hemsidan. Och kanske var lite mer aktiv på forumet speciellt som man påstår att det inte är speciellt långt kvar till släpp. Om Anders & Tove inte har tid att vara aktiva på forumet kanske detta kan delegeras till någon.

Hm detta inlägg skrivs nog mest i frustration över en väntan på något gott som ser ut att dröja. Känner det som om någon precis satt ner en smörgåstårta framför mig men förbjudit mig att äta. Lyfter på hatten till er som orkar skriva och producera så att vi andra har något att spela, se framemot, gnälla på……
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Beklagar tystnaden som förklaras i separat inlägg.

Kul att du vill dra igång en Westernkampanj och har nytta av äventyren på vår webbplats.

När det gäller dina frågor kan vi tyvärr inte svara så mycket ännu, eftersom många regeländringar fortfarande speltestas och den slutliga versionen av reglerna inte är 100% spikat. När det gäller storskaliga krig kommer regler för detta finnas med i inbördeskrigetsmodulen, men det kan vara en god tanke att även lägga in det i rebeller och rödrockar.

Fortsätt gärna göra inlägg på forumet. Det är alltid intressant att få input från spelare och det har dykt upp många bra idéer genom åren. Vi läser alla inlägg som kommer in och tar till oss, även om vi är dåliga på att svara.

Tyvärr får du vänta på att äta smörgåstårtan en stund till, men förhoppningsvis ska den vara värd att vänta på.

/Anders & Tove
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Re: Ett inlägg om allt möjligt skrivet i frustrati

Lite snabba teasers för moduler som jag varit med och skrivit:

Deadwood - inspirerad av TV-serien kommer här en skitig modul full av girighet och laglöshet! SL-vänlig med flera äventyrsuppslag, två kompletta äventyr (eller rättare sagt två versioner av samma äventyr, så att man kan spela båda "sidor" av en konflikt) och massor med information om siouxindianer, inklusive hur man skapar sioux-RP och hur man kan lägga upp en kampanj där alla är siouxer.

New Mexico - Fet modul med noggrann beskrivning av New Mexico-territoriet anno 1876, inklusive en komplett stadsbeskrivning av Santa Fe. Extra information om politik och korruption eftersom detta spelat en stor roll i New Mexicos historia. Massor med äventyrsuppslag och ett längre äventyr i tre delar.

Hoppas det dämpar ångesten något...

hälsar
Örnie
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Väntar med nöje och frustration. Ni och alla andra som jobbar med er får se det som ett bra betyg.
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Re: Ett inlägg om allt möjligt skrivet i frustrati

Tack Örnie! Vet dock inte om det dämpar ångesten.På dig ,Tove och Anders låter det som om man har mycket kul att se frememot.
 
Top