Nekromanti Ett gemensamt kampanjdokument med spelarna.

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Jag skulle vilja ha en plats på den stora vida webben där jag kan sammanfatta för spelarna vad som hänt, vilka olika karaktärer de mött och vilka olika sidostories som finns. Optimalt skulle jag vilja lägga upp bilder på SLP:s med info om dem, som jag kan fylla på när de får mer info. Jag skulle vilja att de kunde klicka in sig på olika äventyr/intriger och få reda på vad som hänt, vilka ledtrådar de har, vilka SLP:s som är inblandade osv. Har ni några sådana lösningar? Jag funderar kring en wiki men finns det något enklare och helst gratis sätt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Om det inte vore för att Obsidian Portal verkar rätt kört i botten (framför allt trasigt system för att skicka ut mailinbjudningar) så hade jag rekommenderat den siten. Väldigt trevligt system, med just rollspelsfokuserad wiki.

Annars kanske en serie ihopkopplade Google Docs-dokument kan vara nåt? Då kan ju spelarna dessutom lämna kommentarer på de olika sidorna.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
  • Google Docs (vet inte hur bra det funkar om ni vill kombinera olika typer av media i samma dokument dock)
  • Tumblr (borde funka ganska bra om ni använder tags flitigt och strukturerat)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Har använt trello i många år nu och känner inte att jag saknar något särskilt i det. Gratis, bra appstöd och sjukt smidigt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
Jag skulle tipsa om Obsidian portal som jag gillat tidigare. Men jag har inte använt den sidan på cirka ett år så har de kraschat som Krank säger skulle jag skippa det.
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Tack för alla svar! Jag tror att jag kommer att testa Trello, funkar inte det så testar jag quip.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Återkom gärna med vilken du gillade bäst och varför. Efter att jag läste din tråd har vi bestämt oss att göra detsamma i vår spelgrupp.
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Robert E. Howard;n129668 said:
Återkom gärna med vilken du gillade bäst och varför. Efter att jag läste din tråd har vi bestämt oss att göra detsamma i vår spelgrupp.
Absolut, jag var för trög/lat för Trello så valde quip. Väldigt enkelt för det jag vill göra. Alltså skapa flera dokument där jag kan skriva om olika intriger och ha ett karaktärsgalleri med bilder. Det är enkelt. För mig är det begränsat i vad jag kan göra men det kan ha att göra med min förståelse och det räcker gott för mig!
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
Obsidian Portal funkar jättebra. Kör endast gratisversionen och den har funkat helt felfritt för vår WFRP-kampanj. Vi använder sidan både för beskrivning av NPC, för spelarkrönikor och för inlägg av mig som GM.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Per;n129735 said:
Obsidian Portal funkar jättebra. Kör endast gratisversionen och den har funkat helt felfritt för vår WFRP-kampanj. Vi använder sidan både för beskrivning av NPC, för spelarkrönikor och för inlägg av mig som GM.

Har ni bjudit in några nya spelare under, säg, det senaste halvåret/året? Jag har fått bråka som fan för att få in spelare; de får inga mail från systemet. Tydligen en känd bugg som de jobbar med, men tills deras mailsystem är igång igen så har jag svårt att rekommendera OP. Trots att sidan i övrigt är riktigt najs.

När man väl fått in sina spelare så är OP dock riktigt, riktigt bra. Överväger att betala för att kunna ha fler kartor, men väntar tills ovanstående problem lösts.
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
krank;n129750 said:
Har ni bjudit in några nya spelare under, säg, det senaste halvåret/året? Jag har fått bråka som fan för att få in spelare; de får inga mail från systemet. Tydligen en känd bugg som de jobbar med, men tills deras mailsystem är igång igen så har jag svårt att rekommendera OP. Trots att sidan i övrigt är riktigt najs.

När man väl fått in sina spelare så är OP dock riktigt, riktigt bra. Överväger att betala för att kunna ha fler kartor, men väntar tills ovanstående problem lösts.
Nej har inte testat att bjuda in några nya spelare senaste året. Kanske därför jag inte upplevt några problem med Obsidian Portal. Hoppas buggen fixas, för Obsidian Portal är riktigt bra.
 
Top