Nekromanti Ett fantasyspel...

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Varför inte?!

Jag skriver lite noveller å så om du vill... Kan ju höra av dig när det börjar hända nåt! Korrektur, förslag, och åsikter... Jag har läst hela serien!

Hör av dig privat så kan vi tjöta lite mer ingående!

Gabriel - www.MithrilOrden.Com
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jädrigt gärna.
Som du säkert har sett har jag annonserat om samma sak ovan. Jag har tom skrivit en framsida och en introduktionssida. Tyvärr kan jag antagligen inte komma till Kalmar...

Mvh Max Bolotin

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Förvrängda dvärgar ?!?

He he det var just en snygg tanke.
Låt inte den där fulingen Feliath bestämma och gör som du vill.

Mvh Morgoth (vill gärna jobba med en värld mycket liknande den i Katharines böcker)

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Om jag får ett putte litet ord i smeten...

...alver skall ha "snäck-formade" öron, som i boken.
...dvärgar skall inte tycka om Dweomern och alver - annars får dem enligt mig vara hur dem vill.
...Vildfolket skall inte acossieras till svartfolk utan till inneboende på de eteriska och astrala planet samt undersåtar till dweomer-mästare (magi, helt enkelt).
...Det är trevligt att Feliath vill ha det helt keltiskt, men detta (trodde visst jag) lutade lite mer mot Kerr´s håll, vilket ändå är FANTASY med inslag av keltisk mytologi. Jag föreslår även att geografin är liknande eller lika dan som den i Kerr´s böcker.

Mvh Morgoth som gärna vill ta ansvaret att jobba med sektioner som "Dweomer" och "Kampanjen".
-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Morgoth on 2001-04-10 08:47.</EM></FONT></P>
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Re: Förvrängda dvärgar ?!?

Fuling? Jag? Tja, inte ser jag så trevlig ut om det är det du menar...
Men allvarligt talat, det var avsett som en fråga: <I>tänker</I> han arbeta såhär, eller på det andra sättet? För om han tänkte köra på helkeltiskt, då vill jag gärna vara med. Men Kerr kan jag inte med.
Om det är skrivet så att det uppfattas annorlunda, då ber jag om ursäkt.

MVH
/Feliath
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Nä nu...

får ni sluta posta till den härna föråldrade tråden...kan inte nån med mer tid och kunskap än mig typ slänga upp en E-post lista med listbot, et forum enbart för Vårt spel eller vad f-n som helst så vi får bättre kontakt!
ja, jag vet att jag står som projektansvarig men jag har ingen tid! detta skriver jag från en kompis och jag BORDE vara hemma och jobba på skolarbete.. ack ack måste rusa hem.. men HÖR AV ER ALLA INTRESSERADE TILL MIN MEJL TILL OCH BÖRJAS MED.....
joe_cannonball@hotmail.com därifrån får jag skapa en adressbok/katalog å hela skiten och ta tag i det ifall ingen annan kan offra sig för jag gör det bara i EXTREMA nödfall...vi får även diskutera lite upplägg osv eftersom de flesta är eniga om att vi är oeniga.../images/icons/blush.gif
MVH kan ni som ser detta sprida vidare till andra i medlemslistan som har ett Forumsnick?? jag har ingen koll och SOM SAGT INGEN TID... slutjatat
BYE

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Förvrängda dvärgar ?!?

Den där frågan håller jag också på att fundera över.
Själv skulle jag kunna tänka mig både keltiskt och Kerr fantasy, men då får vi bestämma oss.

Yours Sincerely, Morgoth - som inte vill ha en blandning mellan keltiskt och kerr fantasy.

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."
 
Top