Nekromanti Ett fantasyspel...

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
... som bygger lite på Kerr:s keltiska sagovärld håller på att byggas. detta är planerat att bli ett enormt projekt och jag behöver därför frivilliga.. vi kommer att distribuera detta spel på nätet, sn bildar vi ett företag och komnkurrerar ut Neogames och Riotminds och Rävspel och hela j*vla etablissemanget.../images/icons/laugh.gif
Iaf det skulle vara bra om folk bodde nära mig (jag bor i Kalmar) så vi kan träffas face2face ifall det behövs.jag har tänkt ut det mesta i grundkonceptet... nu kommer säkert nån och säger att detta hör hemma på kontaktanonnsforumet, och ja, jag har tänkt på det. men jag drog slutsatsen att det bästa stället att få tag på rollspelsmakare borde vara detta forumet...man behöver inte vara med och bygga utan kan stå för speltest, korrekturläsning och annat.
MVh
Christoffer Fogelström

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
korrektur läsare och bollplank..

Sätt upp mig på korrektur läsande och som bollplank för ideer. Eftersom jag inte läst böckerna så kan jag ju ge en bild av hur omfattande beskrivningen av världen är för de som inte läst böckerna. Dessutom är jag rutinerad projektledare (för mina egna projekt som läggs ner samma dag som dom startats /images/icons/laugh.gif)

Dessutom känner du mig fogger! :D
//kalcidis - Och ja, jag är grek...

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
PS...

fan tiden för ändring av inlägget gick ut.. surt..
men iaf
endast seriösa sökes, inte några som hittar på typ tre raser och sen lägger ner.
och jag tar tebax det jag sa om att men borde bo i närheten av kalmar.. ni får bo vart ni vill, men hjälp behöver jag iaf!
och jocke, you're in!

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
... som bygger lite på Kerr:s keltiska sagovärld
Kerrs keltiska sagovärld? Den är hennes lika lite som Conan är Robert Jordans, vid min högra fot! Hon har ju mestadels bara plankat/förvrängt gamla keltiska historier (till det sämre), upplever jag...

Mitt konstruktiva förslag, efter detta utspel, är därför att ni bygger spelat på den keltiska sagovärlden utan att blanda in Kerr. Då kan jag, och vill jag, gärna hjälpa till, för keltiska myter är jag hyfsad på. Dessutom, vilket antagligen är lika viktigt, tycker jag väldigt mycket om dem. Korrläsning och bollplankerier kan jag också stå till tjänst med. Dock bor jag inte nära Kalmar utan nära Gävle, och bor fem dagar i veckan på ett internat nära Östhammar, vilket ju kan försvåra.

Feliath - gillar inte Kerr, men kelter

****TILLÄGG****

Just det ja, jag glömde: Jag är notoriskt dålig på deadlines, och min arbetstakt är rätt låg. Det är sådant man bör veta på förhand...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
OK OK jag märker att du märker ord.. jag menar såklart att bygga det på den Keltiska världen som Kerr använder sig av/utnyttjar/förvränger. btw spelet kommer inte låsas vid den världen utan kommer bara influeras av den... jag har tänkt ut egna religioner,språk och raser. tex kommer jag ha med dvärgar som inte liknar dvärgarna i något annat fantasyspel/bok någonsin (hoppas jag../images/icons/smile.gif)
men som sagt jag struntar i kalmar-radien för det finns faktiskt E-.post......

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
OK, jag förstår. Hur blir det med alverna då? Tuatha dé Danaan är ju Tolkiens inspiration till alverna, men de slår till och med Tolkien, tycker jag. Nuadha Àirgedlamh, Dian Cecht o.s.v. är underbara karaktärer...

För övrigt ber jag om ursäkt för ordmärkningen, om du bara menade keltisk sagovärld och refererade till Kerr som exempel...

Feliath
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
här går det fort... [blink]
alver... ja de ska var mystiska och inte alls som de i tex DoD6... de ska vara goa på att tämja hästar för det behärskar inte människorna...men, ett måste är fakttisk de spetsiga öronen, hur mycket jag än hatar dem.. ;)
spelet ska iaf byggas mest kring människor,dvärgar och Vildfolket eller vad man ska kalla dem..(typ svartfolket ifall man vill dra paralleller till DoD) alverna ska var ganska sällsynta... spelet komer bli verklighetstroget (tex det krävs n¨tt verkligt speciellt av en männsika för att få lära sig alvspråket osv... fast regelverket måste ändå vara smidigt.. en balans som INTE får brytas....

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
här går det fort... /images/icons/shocked.gif
alver... ja de ska var mystiska och inte alls som de i tex DoD6... de ska vara goa på att tämja hästar för det behärskar inte människorna...men, ett måste är fakttisk de spetsiga öronen, hur mycket jag än hatar dem.. ;)
spelet ska iaf byggas mest kring människor,dvärgar och Vildfolket eller vad man ska kalla dem..(typ svartfolket ifall man vill dra paralleller till DoD) alverna ska var ganska sällsynta... spelet komer bli verklighetstroget (tex det krävs n¨tt verkligt speciellt av en männsika för att få lära sig alvspråket osv... fast regelverket måste ändå vara smidigt.. en balans som INTE får brytas....

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Låter intressant...
Att avfatta regler är jag inte så haj på, men däremot att skriva om alver. Lätträknade (0) är de rollpersoner jag haft under åren (i fantasy då) som inte varit antingen alver eller halvalver, även om själva alvernas karaktär varierat hårt.
Apropå inget; om alverna är duktiga på att tämja hästar, är de då också nomader? (av någon underlig anledning associeras de två nära konstant i fantasy)

Feliath
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: korrektur läsare och bollplank..

jo du... det låter bra men du får hemskt gärna hjälpa till att knacka regler och likanande... typ religioner,tärningssystem osv...och eftersom rollspelet (namn är inte bestämt) kommer publiceras på internet i huvudsak får du hemskt gärna illustrera och /eller hjälpa till med layouten osv i PDF-filen...du har trots allt MVg (av mig iaf) i fantasymålning osv...(och sexställningar/images/icons/blush.gif OBS internt skämt..) jag kan nog locka alen till å hjöälpa till... erik också kanske men är itne säker om man vågar släppa in honom på projektet.../images/icons/laugh.gif

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
ok.. är redo att göra en medlemslista för projektet..
Fogge: projektledare och speldesign/koncept
Jocke: Illustrationer (han blev dömd till det för alla sexställningar han kladdade på våra rollspelspapper.. grr /images/icons/mad.gif samt hjälpa till med feedback och spelkoncept/design
och vice projektledare
Feliath: (med reservation för felstavning /images/icons/blush.gif..) alvansvarig /images/icons/smile.gif samt hjälp med speldesign/koncept.
Alen: (eventuellt) spelkoncept/design diverse texter, regelkknackning, magisystemet skulle ahn nog gilla att fippla med...
Erik:(eventuellt) monsteransvarig (inga svampar) samt hjälp med speldesign/koncept
thats it.. anmäl er så blir ni lagda på listan...

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Är interesserad av att skriva saker so inte rör regler, jag har gjort alltför mycket regler i mina dagar och de tenderar att bli lite för lika vissa andra system....
Nej men skulle gärna skriva lite om platser, eller några berättelser som passar till rollspelets värld.

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
skluue kunna....

hjälpa till med beskrivning av platser...
Möjligtvis teckna litegrann, om ni vill så...
Vara bollplank

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ny Medlemslista

Fogge samma som tidigare + världsbeskrivning + allmänt överseende (gud, nästan../images/icons/laugh.gif)
Feliath samma som tidigare + hjälp med allmänna ideer och regelknackning
Kalcidis teckna samt idebollplank
Alen Speldesign/koncept magisystem regelknackning
Erik Monsterknackning, världsbeskrivning regelsknackning.
Klon Teckna (jag vill se ett arbetsprov först..) bollplank, speldesign/koncept
KingKong redo att tycka till när det finns nått att tycka till om (det kommer efter min polenresa../images/icons/wink.gif)
Gustaf Speldesign/koncept, allmän hjälpreda och tyck-å-tänkare, regelknackare, tärningssystem osv

Nu (imorrn bitt klockan 0630) far jag till polen och kommer därför verka frånvarande på forumet. är doick tillbaks på söndag med nya friska tag.. (vi skulle behöva ett eget forum för detta spelet, typ.. /images/icons/smile.gif

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Foggmock (Dane) on 2001-04-04 20:08.</EM></FONT></P>
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: korrektur läsare och bollplank..

Plankbollar gärna korrekturskrivning... Eller hur det nu var. Allvarligt talat, kan tänka mig tycka till när det finns något att tycka till om.

Vem vet vad gårdagen bar med sig för i morgon?
 
Top