Vidrigt! Man blir förbannad, ledsen och inte minst illamående. Att det ska behöva vara så här ...
Därför är det grymt att folk tar debatten, ger detta rum och sprider ordet! Jag har själv delat länken så gott jag kan och tycker att vi alla bör göra det. Detta handlar ju inte bara om lajv även om artikeln tagit sin vittnesbörd därifrån.
Som jag skrivit kring innehållet på annat håll, tycker man ju att alkoholförbud och övervakade sovplatser borde vara självklart på alla seriösa arr, men tydligen inte. Och undrar man nu varför jag är en absolutist och barnvaktmoraltant så är det för att jag inte är det. Tycker du det så tycker jag att du är tämligen tvär. ... Jag dricker själv alkohol men tycker inte att det hör hemma i miljöer, där så många olika människor ska välkomnas, för att göra just någonting som inte alls är kopplat till att berusa sig. Vi ska spela spel!
... Inte för att alkoholen ligger till grund för sjuka beteenden eller kan ses som anledning eller svar på problemet, men alkohol kan sänka ribbor som inte behöver sänkas. Dessutom tycker jag att alla ska kunna känna att de sover tryggt och har sina tillhörigheter och sig själva säkrade när de lägger sig för att sova. Vad är man om just inte utsatt medan man sover.
Sedan är det hemskt att se den utbredda offerskulden – att det fortfarande-fortfarande finns så många as som tycker att man "får skylla sig själv" om man blivit våldtagen. Nej, man ska kunna gå naken med femtioelva promille i kroppen, utan att bli våldtagen! Ingen har någonsin förtjänat att bli våldtagen eller undermedvetet inbjudit till övergrepp. Jävla spån!
... Något som i sin tur leder att folk inte vågar tala om eller anmäla. Damn, jag hoppas att man läser det här och förstår att det finns massor med bra personer där ute som vill stötta, och som vrålar Anmäl! och Anmäl! För ju fler som vågar anmäla desto bättre. In i ljuset med det bara.
Nå, borde det kanske vara så att Sverok bör skaffa en aktiv arbetsgrupp för enbart sådana saker?
Fast det kanske de har? Om inte borde de mycket öppet och tydligt tillhandahålla information kring vart man kan vända sig om man blivit utsatt för något dylikt. Myndigheter, stödgrupper, osv.
... Och varför skrev jag nu det här inlägget? Jo, för att jag är så jävla förbannad, och för att det kanske kan visa andra där ute att Ohoj, vi finns här och vi lyssnar och tar på allvar. För allvar, det är minst sagt vad det är det!