Nekromanti Ett bra tips

Cyron

Veteran
Joined
19 Dec 2001
Messages
4
Location
Kalmar, Småland
Bara ett tips: mutant chronicles, för jag har inte sett så mycket snack om detta spel. Spela det. Goo blandning mellan fantasy och sci-fi.
Nu antar jag att det är rätt många här som känner till detta spel, har spelat det och vet hur gott detta spel är. Så jag vill bara ha lite tips, och det skulle vara uppskattat om någon ville ge mig några bra sådana, på sci-fi spel som är kanske lika eller bättre.
 

Jedi

Veteran
Joined
19 Aug 2001
Messages
27
Stora vapen, stora rustningar stora monster...

Rätt ok, har en tendes till att bli väldigt vapenfixerat /images/icons/grin.gif
 

tobzombie_UBBT

Veteran
Joined
1 Aug 2001
Messages
58
Location
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
ibland vill man bara skrika..

vissa anser att alla sf spel är bättre och antag att man inte spelat rollspel så mycket innan, så att man inte upptäckt så mycket av andra sf rollspel. man skulle oxå kunna antaga att äventyrespel (eller vad de nu hette vid den tidpunkten) råkade slakta sitt eget rollspel och därmed gick i graven för att de inte sattsade på kvalité utan fick någon form av storhets vansinne och såg sig som ett svenskt games workshop. men samtidigt kan man kanske tänka sig att även en rollspelare som undertecknad kanske planerat i sin ungdom en kampanj i just den världen (dock en aninge modifierad världbild utan hackn´slash och mer en dark sf à la event horizon). Jag måste tillslut tillägga att jag faktiskt tillhör den skaran som anser att det inte finns några dåliga spelvärldar eller spelsystem (ja kanske d20, men det är antagligen undantaget som bekräftar reglen) utan bara dåliga speledare..
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
Re: ibland vill man bara skrika..

Det finns inga dåliga spelvärldar. Dåliga spelssystem, spelledare, spelare och äventyr vimlar det däremot av.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Dåligt eller??

Jag fick känslan av att du inte gillade det... och det borde inte jag heller göra känner jag men saken är den att när vi kör så är det så satans skön action. At the movies!
Men så kan det ju behövas då vi annars mest spelar Neotech2 och Eon, vilket inte är lite fritt...

Men det får lov att vara, som med mycket annat, i måttliga mängder.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Återvänt till det !

Jag håller faktsitk med dig ! Det är ett bra spel. Jag spelade det när jag började att spela rollspel, men tappade det på vägen.. Men nu så har jag äntliget börjat igen!
 
Top