Nekromanti ett bra spel medans man väntar på svar i forumet!

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
här kommer ett spel som jag alltid spelar medans jag väntar på era svar i forumet: www.gladiatus.se det är ett jättebra spel där man är en gladiator och kämpar lite här och där jag själv är i level 8 just nu och håller på att lvla (server1). jag har full grön rustning :p
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
asså jag börjar bli iritterad på att ingen vill prata om ett enda av alla spel info/varningar/tips jag har lagt ut! Har ni inget att säga? Har ni aldrig spelat ett enda av dem? Eller är ni bara rent ut lata?
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: ett bra spel medans man väntar på svar i forum

En länk till ett spel inbjuder inte till så mycket diskussion. Vad är det vi ska prata om, typ?
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: ett bra spel medans man väntar på svar i forum

jag har skickat mer än länkar har du inte sett mina "harry potter 4 sämsta spelet i serien" eller "RÄDDA LEGENDS OF MIGHT AND MAGIC ONLINE!!!"? De skulle jag helst vilja ha era åsikter om.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: ett bra spel medans man väntar på svar i forum

Jag är inte särdeles intresserad, i alla fall inte av vilka spel som helst och definitivt inte webbspel. Jag är mest här för att prata rollspel. Andra spel pratar jag om de snuddar vid mitt rollspelsintresse - och det är det inte ofta de gör.

Så jag säger som jag brukar: sälj dig. Tala om för oss varför dina fantastiska spellänkar är så fantastiska att de kan tänkas behöva uppta vår tid mer än tjugosidiga tärningar och World of Warcraft (eller i mitt fall City of Heroes).

För, handen på levern, webbspel i allmänhet, Harry Potter och Might and Magic intresserar mig lika mycket som bakteriekulturer i leverpastej. Och talar du inte om varför vi ska bry oss så har jag ingen som helst anledning att bry mig.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: ett bra spel medans man väntar på svar i forum

hmm ok. Men jag har en fråga om City Of Heroes: Köper man det eller laddar man ner det? För det stod inget om det i tråden om spelet.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vad är City of Heroes?

City of Heroes är ett massively multiplayer online-spel. Du laddar ner en klient här eller köper en box med en skiva med klienten (till exempel här eller här). Du skapar ett konto på NC Softs hemsida (instruktioner här). Sedan installerar du spelet från skivan eller den nedladdade klienten och låter den uppdatera sig. Kontot är öppet i trettio dagar när du registrerar spelet. Vill du spela längre än så så får du köpa mer tid, antingen genom tidskort med typ 60 dagar extra, eller med kreditkort. Det vill säga, det funkar ungefär som de flesta andra MMORPG, typ World of Warcraft eller Lord of the Rings Online. Det som skiljer sig är väl adresserna för att registrera spelen och köpa dem. Ja, och spelen, förstås.

Det lämpar sig dock inte särskilt bra för att sysselsätta sig med när man väntar på svar i forum, men då brukar jag jobba istället. :gremgrin:
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Så skall du göra

Har ni inget att säga? Har ni aldrig spelat ett enda av dem? Eller är ni bara rent ut lata?
Så där skall du göra om du vill ha svar i din tråd. Fråga någonting. Av de fem trådarna du startat i tät följd nyligen här innehöll bara en av dem en fråga från början. Finns det ingen fråga är det inte så lätt att svara.

Sedan är det som Krille antyder inte ett särskilt datorspeligt forum. Datorspel är ju inknölade i gruppen "övriga spel" tillsammans med allt från schack till Warhammer (figurstridsspelen) till Magic och bridge. Att du inte har fått något svar än på HP4-tråden gissar jag beror på att väldigt få här på forumet har spelat spelet.

Nå, för egen del har jag inte spelat något av spelen du tar upp. Jag är också lat och kommer hit mest för att läsa och skriva om sådant jag tycker är roligt.
 
Top