Nekromanti Ett bra slag när det inte behövdes...

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Vi var i slutet av ett äventyr i Neotech 2 och hade fårr hjälp av en gubbe med att få tag på information som skulle förstöras. När informationen var förstörd så ville gubben att vi skulle slå han lite så det såg ut som han hade gjort motstånd. Självklart ville jag slå men jag valde att sparka i kulorna iställer /images/icons/crazy.gif eftersom jag brukar slå kass skada så tänkte jag att det inte skulle göra så mycket och att man kunde göra en eller två blåtiror i ansiktet sen. Jag slog färdighetsslaget som lyckades men när jag skulle slå skadan hände det som jag inte trodde skulle hända...Jag slog sexor!!! Den slutgiltiga skadan minns jag inte riktigt men jag tror att den tog så bra att gubben förmodligen skulle då av inre blödningar och organskada. Det var ett skadeslag som kom när man verkligen inte behövde det.
Ha det bra alla rollspelande vänner!


//Zemoch
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
En spelare råkade skalla ihjäl en lodis i Wastelands en gång. Han tänkte bara peta till honom lite... Han blev inte populär i den byn.

Joham
 

cedda

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
64
Location
E-tuna( Bondhåla )
Om slaget är kontrollerat och väldigt lätt är det en väldigt konstig SL som ger honom full skada i såfall, jag menar du msåte ju inte slå/ sparka det hårdaste du kan, dessutom, om han skulle se skadad ut varför sparkade du då honom i kulorna???

" Wolves are noble animals, apart from dogs "
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Om slaget är kontrollerat och väldigt lätt är det en väldigt konstig SL som ger honom full skada i såfall, jag menar du msåte ju inte slå/ sparka det hårdaste du kan, dessutom, om han skulle se skadad ut varför sparkade du då honom i kulorna???<p><hr></blockquote><p>Jag håller med. Skadorna var ju tvugna att vara för syns skull. Det är lite svårt att se skador på kulorna, dessutom är de så kännsliga att det är ett dåligt ställe att ge "synliga" skador...

/Honken - Som svammlar lite ibland.
 
Top