Nekromanti Ett återbesök hos Bauer!

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Olika detaljbilder av denna oljemålning kommer att finnas på min hemsida (www.artdreams.net) inom dom närmaste dagarna. Ska även piffa upp vissa detaljer, eftersom fotokvaliteten inte är tillfredsställande.

(Börjar gärna illustrera för olika svenska rollspel snart... )
 

Attachments

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Oj! Supersnyggt! Det känns väldigt DoD:Trudvang, är det inspirationskällan månne?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Alltså, helvete...

Du får mig att vilja skriva ett rollspel att behöva illustrationer till. Tyvärr har jag bara två projekt just nu, Evolutionens Barn (manga) och Scriptura (gör kollage själv)...

Kanske om jag behöver nånting till VÄRMEDÖD om det spelet nånsin får för sig att bli spelbart...
 

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Japp, inspirationskällor är John Bauer och Paul Bonner. Sjysst om ni gillade det.

Jag föredrar mest att göra rätt ambitiösa målningar av fantasy och kvinnlig skönhet (inklusive naket), men natur, monster och hård action kan också inspirera ibland. (Bra att veta om ni skulle få för er att beställa nåt jobb sen :)
 

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Vet inte om det är off-topic, men jag har en konstutställning tillsammans med mina konstvänner i vår studio i Aspudden lördagen den 6 juni (nationaldagen!). John Bauer- tavlan i denna tråd plus 6-7 andra liknande konstverk kommer finnas för avnjutning. Plus mina vänners konst, förstås :gremsmile:

Komplett info finns på
http://www.slynglar.com/artdreams/news.html

Välkomna!

Stefan
 
Top