Nekromanti Ett äventyr om sprit, slagsmål och tehandel, i Khelataar

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Så, vi startade igår en kampanj som utspelar sig i Khelataar världen, däremot tror jag det är någon d&d 5th edition kampanj egentligen samt att vi kör med d&d 5th edition regler. De olika folkslagen har fått en ras som passar, t.ex. de vildsinta Tangaanerna har half-orc som grund. Dessutom är klasser begränsade enligt samma princip så t.ex. barbar får bara tanganerna vara. Det känns rätt intressant och passande åtminstone så vi gjorde karaktärer som blev: Team Charisma!

Inte helt otippat körde en av oss en Tangan. Barbar. Han har en hel mängd med vapen, spjut, pilbåge, några yxor och ett svärd. Han är smidig, stark och tålig, och på något vis rätt så charmig med hela 13 charisma (förvisso gruppens minsta!). Han har flera fruar, i olika städer, och satsar pengar på allt han kan. Kodnamn: Tanganen

Nästa spelare är en Bard, från.. handlande folket. De får halvalvsgrunden och för er som inte vet är barder små fridlysta varelser som man helst inte spöar på i onödan, det är liksom emot gudar och allt möjligt. Otroligt charmig typ som har en tendens att råka förolämpa folk men komma undan med det. Charisma 18. Kodnamn: Barden (minns inte det luriga namnet).

Spelare tre blir då en Paladin i Keliner orden. Schysst kille med lite för stort ego. Charisma 17. Han tenderar att tro att han styr gruppen och vi låter honom hållas, han tränar också upp muskler bara för syns skull och ser alltså biffigare ut än han egentligen är. Kodnamn: Gaston(från skönheten och odjuret. Det va tydligen inspirationen till karaktären).

Sist och definitivt inte minst, jag, spelar en Dragonborn (Blå) Sorcerer. Dragonborns är folket från Chivaloor (eller hur det nu stavas, asiatiskt inspirerat land iaf) med en dålig människosyn. Människor är lite som boskap. Efter att min familj blev giftmördad så bestämde jag mig dock för att Khelataar ön lockade. Jag har tagit upp tehandel och går under namnet Namas. Ja.
Namas Te. Dessutom blev min flaw att jag dricker för mycket rusdrycker tydligen så jag är visst lite alkis på det hela. Spännande. Kodnamn: Draken

Spelet börjar med att vi alla sitter vid ett bord på ett värdshus. Vi, speciellt Draken, lockar åt sig många blickar som rätt ovanlig syn i staden Elisepam (eller nåt sånt). Vi har just avslutat färden med karavan från huvudstaden, jag som handelsman, de övriga som inhyrda vakter eller liknande.

Draken säger att det är fint att ha vänner igen och berättar en liten historia om hur han hade vänner när han var liten, ett par människor varav en speciellt var väldigt omtyckt. Den bröt dock benet så de fick avliva den. Draken ser nästan ut att ha en tår i ögat vid minnet. Resten av gruppen ser lite förskräckta ut utom Tanganen som skrattar lite för sig själv.
Ett gäng köpmän sitter en bit bort och diskuterar att rövare anfaller köpmän här och där längs Dödens väg (som kallas så just pga banditerna). Draken dricker morgonvin och röker pipa medan Gaston lyssnar noga. Det förekommer en del klagomål på Kelinerna och Gaston bjuder över köpmännen, bjuder på öl och de diskuterar en stund. Draken och Tanganen diskuterar slaveri.

Fortsättning följer.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Oh spännande! Originell mix med Khelataar och D&D, blir nyfiken på vart det skall ta vägen
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Köpmännen beslutar sig för att gå därifrån, men inte före de bjuder in oss på fest i slutet av veckan! Gaston tänker snacka med chefen för Kelinerna i området, det kommer däremot inte hända förrän dagen därpå eftersom... En man snubblar in och stöter in i en av köpmännen och faller ihop på golvet samt välter några stolar, alla tittar dit. Hela gruppen tänker *Aha, ficktjuv!* vilket inte alls visar sig vara sant eftersom den klumpige mannen är bekant med Barden och helt enkelt är just det, klumpig. Han famlar fram ett uppdrag till oss, som visar sig vara... Köp ett drakägg eftersom Abram, en lustigt nog blå Dragonborn krigare har åkt fast med handen i kakburken då han försöker köpa artefakter och landsklenoder, varpå han fått någon sorts smäll på fingrarna, men eftersom han egentligen skulle jobba åt Vishetens Sällskap (Som klumpeduns tillhör) så vi får uppdraget att agera köpare, samt får en liten magisk knappnål som vi ska fästa någonstans på säljaren så man kan spåra upp den luringen.

Dagens första bet: Tanganen satsar ett platina (10g.. i tron att det var ett guld han satsade) på att det kommer bli strid när vi köper ägget. Draken säger emot, med tilläggsregeln att tanganen INTE får starta striden för då förlorar han.

Betalningen består av 10 diamanter värde 100g styck och drakens vältränade köpmanna ögon märker direkt att två av dem är falska. Tanganen beslutar sig för att gå ut och av någon anledning blir Barden och Gaston väldigt paranoida en sväng, eftersom de nu har massa cash och alla rimligen borde veta om det, trots att ingen var i närheten och såg något.. Draken häller upp lite te och fyller på med lite vin när alldeles för många ser på.

På nedervåningen, just när tanganen kommer ner för trappen, kommer det in en man i grönklädd tunika. Detta blir dagens mest spännande och händelserika upplevelse för mannen stirrar rakt in i tanganens ögon och vänder sedan snabbt på klacken. Tangangen, övertygad om att barden och Gaston hade rätt, folk vet om det, följer efter. Utanför vinkar han med resten av gruppen från balkongen och här händer något kul som vi inte uppfattar förrän senare. Vi kallar det Spoiler 1! och sen spoilar jag det inte förrän senare ändå, men då har vi en liten tag på det.

Vi följer med i lugn och ro, medan tanganen jagar ikapp den stackars mannen. Efter att torget som han hinns ikapp på töms av folk som är livrädda för tanganen så blir där en diskussion där tanganen, helt enkelt håller lugnet i väntan på sina nyfunna vänner. Inte en enda yxa blir dragen!
Keliner paladinen Gaston kommer fram och mannen verkar inte vilja berätta vad som hänt förrän de gått ur hörhåll. Det visar sig ju att mannens släktingar mest troligt blivit anfallna av tanganer så han vill inte ha med dem att göra. Gaston och mannen går in på ett värdshus för att dricka en öl och glömma sina sorger typ, medan Tanganen är helt övertygad om att Gaston kommer bli lönnmördad eller spöad eller nått..

Dagens andra bet: 1 g på att Gaston kommer få spö, draken satsar emot.

Vi väntar ute på torget en stund sen kommer nån kvinna och hämtar Tanganen, det visar sig vara hans fru. Efter en stund kommer Gaston ut helt oskadd. Draken 1 guld rikare, betalningen sker senare ;)

Draken blir erbjuden lite Istos av en köpman, Istosen är utspädd med vatten vilket mina alkoliserade sinnen genast känner av. Efter att ha ifrågasatt köpmannen som blir sjukt upprörd och ger mig en flaska Istos från ett tidigare lager (som visar sig vara helt utmärkt) så beger sig köpmannen iväg för att snacka med rådet om mannen från träskfolket (räknas som halflings) som sålt utspädd istos till honom.

Draken blir utstirrad av några barn som undrar om han är en drake. Med mullrig röst svarar han att ja det är han absolut och klappar lite för hårt en av barnen på huvudet. Gaston kommer ut och draken skrattar glatt, ett guld rikare.

Gaston undrar vart resten av gruppen tagit vägen. Draken förklarar att tanganen gick med nån kvinna och barden var väl där alldeles nyss?
Snart kommer spoilern!

Vi väntar en stund på torget sen går vi till värdshuset, dit kommer tillslut tanganen och barden är spårlöst borta. Vilket leder till, först och främst 1 guld betalning till draken eftersom Gaston är oskadd, men även att vi måste leta. Vi letar barden en stund och Gaston blir orolig. Bardspelaren ser nöjd ut i sitt hörn.

Det blir kväll lite senare och vi letar ett tag, draken ger upp men Gaston fortsätter. Draken och Tanganen ser på ett gatuslagsmål under ordnade former, en träskman mot en klankrigare. Träskmannen vinner, vilket förvånar många eftersom det var 2 mot 1 på det, och tanganen vinner sitt första bett!

Bet nummer 3: 5 silver på att träskmannen ska vinna, vilket han alltså gör.

Nöjda går draken och tanganen tillbaka till värdshuset och dricker öl och vin. Gaston letar vidare. Nån timme senare ger han upp, ungefär samtidigt som barden som alltså:

Spoiler 1: Barden stannade på värdshuset när vi gick, sen gick han till klostret för att få lite lugn och ro och träna på tävlingarna om en månad (som består av 3 veckor med 8 dagar) där det är bardernas kamp! Draken märkte aldrig att barden inte var med och råkade därför lura Gaston som letat helt i onödan hela dagen!

Vi går och lägger oss. Barden har ett eget rum, paranoida Kapten Kelin aka Gaston snackar om vaktscheman och liknande men tanganen sover hos sin fru och dragen sover i en alldeles för liten säng redan eftersom han vid det här laget råkat bli alldeles för full.

Ny dag, ny post..
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Gryningen kommer och går, lite senare vaknar draken och de andra upp. Eller åtminstone draken. Gaston har hunnit snacka med vaktkaptenen för kelinerna som vill ha lite redo-action men Gaston förklarar att han har ett uppdrag åt vishetens sällskap och slinker undan. Draken dricker lite morgonvin till frukost köttet.

Inget särskilt händer riktigt även om det är en del buttra Gaston miner över att barden smet iväg utan att berätta för någon, med allt guld.

Sidenote: I fyllan berättade draken på kvällen före att diamanterna var falska, eller två av dem, varpå Kelinerpaladinen väljer att ta en. Alla tolkar det som att han tar en fejk, pga att jag just pekade på den.

I vilket fall börjar vi bege oss mot mötesplatsen.. Draken passar på att fråga köpmannen hur det gick med träskfolket och han berättar att man gripit den skyldige, samt tipsar om att han kan sälja billigt till draken om han är intresserad, om några dagar vilket draken så klart är.

Vi kommer fram, en stund senare, vid den lada där vi skulle mötas för att köpa ägget. Längre bort längs vägen ser vi några komma gåendes, en av dem ännu en tangan, men de går stridsberedda förbi oss i tron att vi ska råna dem (hela bunten ser dessutom ut som rövare). Vi tror det är de som ska sälja ägget, men blir förvånade när de går förbi bara. En stund senare hör vi någon inne i ladan, och vi går dit.

Där inne står 2 krigare och en finklädd man med en ryggsäck, samt en jägare på loftet.

vi kräver att de visar ägget, de visar ägget, vi visar diamanterna de tar emot dem, räknar, räknar om, räknar igen och undrar varför vi försöker lura dem..

Sidenote 2: Vi har förresten bestämt såhär: Jag låtsas vara Abras, köparen, och Gaston vill snacka (eftersom han har tokmycket i persuasion). så vi låtsas att han är min tolk och jag inte kan khelatariska.

Som sagt, de undrar varför vi försöker lura dem (det fattas ju en diamant) varpå Gaston säger att det är det nya priset. De säger något om att "Abras, det här kommer vi komma ihåg...." men de räknar oss och sig själva och inser de inte vill slåss. Gaston gör en sneaky move och klappar mannen på axeln medan han skakar hand och fäster den magiska lilla knappnålen.. obemärkt! Så de går iväg, draken stoppar dem och ger dem flaskan med istos för att slippa höra om Abras, krigaren, som hittats död med en dolk i ryggen i en gränd någonstans senare, så sen går de iväg, vi går fram till ryggsäcken och Gaston märker att ägget är kläckt och lagat... Vi hinner inte göra något mer innan dörrarna öppnas och tanganen vi mötte tidigare står där och säger "Är det där vad jag tror det är?" leende.

Där slutar det, men draken hinner slänga iväg en kommentar just före om att våran tangan är skyldig honom 10guld eftersom han förlorade vadet, det blev inte strid. Med dem.

Slut på första spelkvällen.

Kommentar: Det var riktigt roligt, intressant värld och roliga karaktärer, som spårar ur precis lagom. Får se vart det här bär av.
 

Kri

Veteran
Joined
23 Feb 2015
Messages
70
Khelataar har en välbyggd värld på grisodlingsnivå. Däremot är reglerna hopplösa. Har själv suttit och spånat på att EON4s regler nog passat bra till Khelataar.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Kehlataar som värld har jag alltid gillat. Reglerna var väl ingen höjdare. Fantastiskt kul att ni valt att plocka fram det igen! Kanske skulle pröva retro DoD reglerna till Kehlattar när de kommer?
För de är väl ingen som idagsläget bestämt sig för att göra en nyversion?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Än så länge, och vi har ju fått beskrivning av rätt mycket så man kunde skapa figurer osv, så passar det rätt bra med d&d.

Khelataarer är människor och de enda som får välja fighter varianten med manövrar, battle master tror jag den heter. Kheliner, Digoner av olika slag alltså alla präster och wizards hamnar här också.
Bergsfolket är ju inte helt oväntat dvärgar, de är de enda som får ta fighter varianten med magi.
Alla andra får alltså köra fighters också men de blir Champions.
Skogsfolket är skogsalver och de enda som får vara rangers med magi.
Träskfolket är halflings, och de har druider av månvarianten, medan alverna får landsvarianten som prästinnor i skogen.
Handlande folket är halfelves, medan vandrande folket är gnomer. Gnomerna är de enda som får arcane rogues t.ex.
Tanganer är halforcs och de enda som får vara barbar.
Huldror kunde man köra också, med nackdelen att om någon kommer på en blir man mördad, men de får då en thiefling template med utbytta förmågor mot charm och liknande.

Sen chivaloorerna är dragonborns, de är de enda som får välja draconic sorcerer, en viss sorts paladin samt elemental munkarna.
människor som flytt chivaloor får dessutom välja shadow munkarna och är lite ninjiga då.. Medan övriga folk som vill vara fistfighters får ta den som blev över.

Vet inte om jag missade något nu men det var väl i grova drag det med raser och yrken.
Gudomligheterna passar visst väldigt bra in på olika domains också, så överlag passar allt bara väldigt bra, det ger också en rätt skön känsla t.ex. att fighters av vissa sorter måste komma från ett visst område typ..

Sen är det ju så här, rent rekniskt kan du komma från bergsfolket och se ut som bergsfolket men växt upp bland khelataarer vilket då gör att du får stats som khelataarer och alltså även kan vara klankrigare (battle master).



Som ni säger så skulle säkert både retro DoD regler samt Eon4 fungera rätt bra om man gillar sånt. Jag antar förresten att Ankorna blir tanganer :p Nä, men vi hade iaf riktigt kul, vi körde ju med random slag på personlighet enligt bakgrunder i 5th edition så därav min överförfriskning osv, som tur är har sorcerers constitution som bra save. Det gav ju rätt roliga kombinationer.

Själv har jag aldrig kört khelataar tidigare, sett på boken och tyckt det sett intressant ut men vad jag hört om reglerna har avskräckt mig så det här blev ju roligt, jag får köra det men med regler jag gillar ;) och begränsningarna på yrkena var riktigt kul faktiskt, allt känns mer unikt. Att det dessutom handlar om folkslag istället för raser (för det mesta) var också en mycket roligare variant.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Jag gick igenom reglerna för något år sedan och försökte få dem till något vettigt - ganska mycket av regelmassan verkar ha skrivits utan att ha blivit ordentligt speltestad. Jag har alltid tyckt att reglerna med Manöverpoäng är grymma för duell-liknande strider (bra i den simulationistiska genren, med Eon III som närmaste motsvarighet då), men dåliga till allt annat. Färdighetssystemet, rollpersonsskapande och en massa annat behöver också ändras från meninglöst till meningsfullt detaljplottrande.

Men kul att använda världen såhär!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Efter ett misslyckat hot, uppenbarelsen om att drakägget är sönder och han blivit lurad så tar drakens humör över lite och han säger åt banditen att gå. nu. Bandittanganen vill ha något för besväret och draken säger något på draconic med mörk mullrande röst, tar ett djupt andetag och sprutar blixtar. 4 av de 5 banditerna klarar sina slag och tar halv skada men en faller ihop. Det blir strid.

Gaston slänger sig fram mot tanganbanditen och missar skickligt, Barden spelar en hjältesång (kastar Heroism) och tanganbanditen plus en till hugger på Gaston som tar lite skada. En bandit slänger sig mot Tanganen (vår Tangan.. Får ett nytt Kodnamn: Mr. T så man kan skilja folk åt.)

Mr. T slår våldsamt tillbaka och banditen mår dåligt. Sista banditen kastar ett spjut mot Draken som inte bryr sig. Draken sträcker ut handen mot tanganledaren och blixtar slår ut och omvälver honom som kejsaren från star wars.

Nästa runda består av en bard som koncentrerar sig på samma sak, vilket i stort sett är vad barden gör hela striden så inget mer om han nu.
Mr. T missar med svärdet och blir arg. Nästa runda dräper han banditen.
Banditen som kastade spjutet drar sitt andra spjut och springer fram till draken och sticker med sitt spjut, river upp lite kläder men draken har drakfjäll som skyddar och han blir mest irriterad samtidigt som han blixtar vidare på tanganledaren.
Gaston missar och får en kritisk träff och en vanlig träff och ser halvkörd ut.

Som sagt nästa runda, tanganen dräper sin bandit, den vid draken spjutar igen men draken viftar undan spjutet lätt irriterad och blixtar ner tanganledaren till 1 hp. Khelinerkrigaren Gaston missar, och som tur är missar tanganledaren.

Rundan efter springer Mr. T fram och slår ner tanganledaren, banditerna som är kvar får panik och den vid draken försöker springa iväg men draken som ser att ledaren går ner, väljer att greppa tag i hans axel och håller fast honom. En lyckas fly.

Tanganen lyckas med sitt death save så pass att han slänger sig upp igen och sliter vapen. Det går dåligt. En död tangan senare (som dessutom blir avhuggen huvudet eftersom Mr.T kände igen honom som efterlyst).

Vi återvänder till staden, går till Vishetens sällskap och skickar efter den där klumpige karlen som gett oss uppdraget, vi får betalt trots det trasiga ägget (som draken fixade till lite med en mending spell) och går vidare.

Ungefär här måste jag lägga ungarna så de andra fortsätter medan jag missar 30-40 min av spel. Så, ja, jag har ingen aning vad de muppat runt med!

Jag återkommer och vi ska på torget för att se när de dömer den där träskmannen som försökte förgifta mig (med utspädd istos) och han blir dömd till 20 rapp eller nåt sånt, samt får aldrig sälja igen. Draken, som sträcker sig ca 50cm över alla i publiken klappar ljudligt händerna och hela grejen är snart över.

Det blir 5 dagar downtime. Jag kan skapa en healing potion med mina örtkunskaper och frågar gruppen om någon vill ha. de kostar 50 i butik och jag tar enbart 40g (30 blir expenses, 10 blir lön.. jag är ju affärsman liksom). Mr. T köper en.

Efter det är det festligheterna vi blev inbjudna till, men Mr. T går inte dit eftersom han måste träffa sin kvinnas föräldrar. Gaston har för övrigt ägnat 5 dagar åt vakteri och välgörenhet, han fick slå ett slag och crittar så han fick lite reputation boost. Iaf, på festen får vi lite mer kontakter, speciellt jag. En dansande vacker kvinna lämnar en lapp till Gaston, vars spelare läser lappen direkt och säger "Snälla säg att det inte står att hon är kidnappad och hålls fången mot sin vilja" vilket lustigt nog är i praktiken är exakt vad det står. Han frågar barden om hjälp, men problemet är att festen hålls utav en rik man från Bergsfolket och de släpper inte upp någon utomstående till de inre delarna av festen.
Draken har druckit så mycket att han räknas som förgiftad.
De beslutar att ta itu med det senare.

Dagen efter får vi reda på att min vän köpmannen som väntade en sändning Istos har blivit ruinerad eftersom den inte kommit fram. Den har blivit kapad i träsket. Draken blir förtvivlad.

Sidenote: Ni minns kanske att jag gav en flaska Istos till de som sålde ägget. Jag fick nu veta att en flaska istos är värd ungefär ett platina. Det är alltså en shitload of cash. Urrkkkkk...

Efter lite bråk fram och tillbaka beslutar vi, 3 mot 1 att det är viktigare att lösa problemet i träsket först eftersom spår i träsket försvinner väldigt fort. Gaston är väldigt missnöjd.

Där slutar vi för idag, lite strid, lite fest, lite interna bråk och mycket sprit! Det börjar luta mot att jag blir istos handlare snart istället. Jag fick för övrigt veta att marknadsveckan som kommer får alla sälja vad som helst utan tillstånd, så jag kan sälja mitt armborst för mer än vanligt, samt istos och allt annat kul.. Ska bli rik! Men ja.. Måste ju ha mina varor först ;) För övrigt är det en belöning på totalt 200 guld för att få tag på istosen och jag tänker mig att jag antagligen dessutom får ett väldigt bra pris efter det, samt blir lite hjälte ;)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vårt underbara om än oeniga gäng spelar igen ikväll! Dagens tema är slösa guld och oväntade slagsmål!

Vi börjar vid vårat stammisbord på värdshuset där vi dricker vin, ok mest jag, men jag beställer in mer vin som alla ska få dela på! Ja, ok, det var mest jag som drack den med. Jag har ett problem, det borde ni märkt. Vi äter lite paj och Gaston raggar på en servitris. Men iaf...

Vi har som sagt bestämt oss för att ge oss ut i träsket. Gaston låtsas att det var hans ide. Gaston och Barden går på en shoppingspree och köper saker som, träskskor (snyggare variant för Gaston dessutom), tält åt hela gänget! (sure, 3st.) myggnät, proviant för en hel pluton vilsegångna stackare och massa annat smått å gått som man kan behöva i ett träsk. Mr. T köper mer vapen. För man kan aldrig ha för många vapen som tangan.

Draken är ganska nöjd och väntar på de andra, redo att ge sig av när en skum typ som vi kallar Skummis kommer fram. Skummis kommer med ett erbjudande. Han säljer istos. Jag klurar ut vems. Jag prutar ner priset till 3 guld flaskan (som jag kan sälja för 10guld sen).. Försöker dessutom få köpa allt, men går sisådär.. Beslutar iaf för att möta honom på värdshuset Brutna svärdet senare ikväll för 10 flaskors affär.

De andra har tillslut shoppat klart och kommer glatt ut när jag då berättar att vi inte alls kan gå ut i träsket. Snackar lite om kontakter och deals och lite sånt och Gaston går väl halvhjärtat med på att vi gör det här, han får så klart inte riktigt vara med men fair enough.

Draken kommer på att om jag kan köpa alla 40 liter för 3g styck, så betalar jag 120 guld, då kan jag lämna in det till köpmannen och få 200 guld och har gått plus 80 guld, fått kontakter i undre världen PLUS i affärsvärlden. Lyckodrake!

För att inte bli helt överumplad när jag kommer dit senare så kastar jag min magi nr 2 disguise self! Jag byter utseende till en människa med ett ärr på kinden som ser lite sådär lagom busig ut och går till brutna svärdet.

Väl där ser jag bland annat lite fist fighting som pågår, samt de två vakterna som jobbade för köpmannen som blev av med varorna. Dessutom ser jag en rätt grov tangan. Jag går fram till köpmannavakterna och låtsas som att jag kommer norrifrån och söker jobb typ, frågar lite och de verkar inte vilja öppna sig riktigt.. Men nästan.. Jag sätter mig bredvid och beställer öl. Tittar på matchen och lyssnar på dem, det framkommer att dels så var träskmannen helt oskyldig, det var vakterna som satte dit honom typ.. Eller de var iaf inblandade. De har kopplingar till lite annat smått och gott också.. De snackar klart men sitter kvar, min öl är slut så jag ställer mig upp går fram igen och ber om ursäkt för att jag stör igen, säger att jag hörde om en drakman som var köpman som sökte vakter och undrade om man kan lita på sånna äckel, varpå de mest verkar tycka att nä det kan man inte. De hintar dessutom om att de kan ha jobb åt mig om jag kan visa vad jag går för. Jag får ställa upp på en fistfighting match. Tyvärr så börjar folk jubla och peppa på ett namn som så klart tillhör tanganen. Som tur är verkar han druckit en del. Dessutom är jag, trots att jag är sorcerer, en ganska fysisk drake. 14 + i alla fysiska stats. Så vi slåss. Illusionen håller som tur är men dock verkar han klura ut att något är fel, han vinner också den filuren.. Men jag lyckas faktiskt få in ett par rejäla träffar på honom och ett tag var det ganska jämt! Imponerade på hela stället!

Mörbultad säger jag iaf sen att jag ska gå och vila upp mig och gör just det.

Efter lite välbehövd vila så inväntar vi kvällen. Draken och Mr.T går dit själva, går in och träffar på Skummis. Efter ett riktigt långt samtal som innefattar lite varningar till Skummis (som eventuellt kan bli jagad av Khelinerna snart pga en vagnstöld) och att nästan ha sålt ut Gaston till Skummis, samt många förhandlingar fram och tillbaka, som bland annat innefattar möjligheter att sätta dit andra köpmän för både vagnstöld och istos stöld osv så beslutar vi att jag ändå bara får köpa 10 flaskor.. Iofs för 3 guld styck vilken ger mig 70 guld i vinst, men ... I want it all. Han går ut, vi går ut, vi ska mötas i hamnen om 2 dagar. De måste ha istosen ganska nära då eftersom det inte är alltför lätt att frakta så mycket tungt snabbt och enkelt.

Ungefär där slutar vi men hinner dock med ett fint läge att skicka kheliner vakter på honom, vi är dock mera i banorna att skicka Mr. T på honom, fråga ut honom under.. motiverande omständigheter samt att sedan ge honom till Gaston som får ge honom till Khelinerna. Då får vi info och alla blir nöjda.

Nästa gång får vi se..

+ Jag spöade nästan en tangan i närkamp

- Jag har inte all istos.. ISTOS.
 
Top