Ett äventyr och ett par nya monster jag har knåpat ihop till nya Drakar och Demoner.

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Hej,

Jag tycker det är kul att skriva äventyr till mina spelträffar :)

Och nu med Fria Ligans generösa tredjepartslicens vill jag prova mina talanger på riktigt så att säga.

Jag sitter och skriver på ett äventyr "Gammelskogen mysterier, del 1" som är början till en liten minikampanj. Där varje del inte är mer än ca 10 sidor och spelas lätt på en eller ett par spelträffar.

Jag har tänkt att lägga upp det på DriveThruRPG när det blir klart. Men vet någon om Fria Ligan tänker lägga till Drakar och Demoner/Dragonbane på listan över spelmotorer som de har där?

Har även en litet tillbehör med nya monster som jag jobbar på.

Ett stycke i äventyret:

RESAN GENOM BERGEN

Tidigt på morgonen börjar karavanen sin långa resa mot sitt mål. Ni känner en känsla av vemod över att lämna äventyren i Dimmornas Dal. Det har varit spännande att hitta alla skatter men även stundtals skrämmande med alla monster och spöken. Men ni är nu sugna på att komma tillbaka till en mer civiliserad del av världen. Och ni har börjat märka att det börjar bli trångt i Utkante med alla äventyrare som har kommit hit för att söka sin lycka. Tur att ni kom så tidigt som ni gjorde!

Efter ett par timmar är ni uppe i Kummerbergen och snart i Drakmarpasset, där ert äventyr började för bara ett par veckor sedan, fast det känns som en livstid. Ni kan se de två tvillingtopparna, Draken och Kejsaren, som bägge sträcker sig majestätiskt mot skyn.

Efter Drakmarpasset går det fort att komma ned till den stora skog som sträcker ut sig så långt ögat kan se. Gammelskogen kallas den visst. Den sägs vara hemvist för allsköns monster och varelser.

SL: För att krydda upp resan med karavanen kan SL slå på tabellen Möten och händelser på vägen. Låt RP spela ut händelserna som kan uppstå.

Halvvägs ned för berget stannar karavanen vid en gammal ruin för att göra nattläger. Det är den samma platsen som de flesta stannar på i resan över bergen.

SL: Här får RP slå på både UPPTÄCKA FARA och FINNA DOLDA TING. Faran består av en björn som har hittat ett bytesdjur inne i ruinen. Bytesdjuret håller tydligen på att försvara sig för björnen går fram och tillbaka och gör ett par plötsliga utfall mot ett specifikt parti av en gammal stenvägg. Den RP som slår högst på FINNA DOLDA TING ser att det gömmer sig någon i ruinen.
 

Attachments

Top