Nekromanti Esrange

Malkavian

Veteran
Joined
26 Jan 2001
Messages
32
Location
Krokek
Jag satt och titta på en dokumentär om Esrange och då började jag undra om hur det borde se ut år 2059.
Min första tanke var nog att det hade blivit en slags Skandinavisk rymdflygplats.
Sen så kom jag in på tanken om att det fortfarande var en forsknings station. Lite större för nu får man ju Norges olja.

Sen kom jag in på spåret om hur det var med rymdflygplatserna. Är de som vanliga flygplatser och finns lite här och där eller är de miljardprojekt som har räckvidder på flera städer?
Vad kostar en resa till Mars t.ex och vad får man för servis då? Hur lång tid tar resan.

Av barn och dårar får man höra sanningen.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
"Jag satt och titta på en dokumentär om Esrange och då började jag undra om hur det borde se ut år 2059.
Min första tanke var nog att det hade blivit en slags Skandinavisk rymdflygplats."


Jag motsätter mig tanken att du tittade på en dokumentär. /images/icons/wink.gif

"Sen så kom jag in på tanken om att det fortfarande var en forsknings station. Lite större för nu får man ju Norges olja."

Den borde inte vara så lite större. Faktum är att jag tror att något stor företag eller liknande har köpt upp Esrange för sina egna planer. Såg på nyheterna att de sköt upp en raket igår.

"Sen kom jag in på spåret om hur det var med rymdflygplatserna. Är de som vanliga flygplatser och finns lite här och där eller är de miljardprojekt som har räckvidder på flera städer?"

Rymdföygplatsernas utbredning har jag inte en aning om. Det där med priset. Det är ju inte direkt några billiga hobby-byggen.

"Vad kostar en resa till Mars t.ex och vad får man för servis då? Hur lång tid tar resan."

En resa till Mars? Det är ju april nu så... /images/icons/wink.gif

"Av barn och dårar får man höra sanningen."

Tuff signatur. Det är ett under att inte du har berättat den för någon. Gillar min nya signatur.

//Martin
 
G

Guest

Guest
"Faktum är att jag tror att något stor företag eller liknande har köpt upp Esrange för sina egna planer."

hmm... julianta tror jag.

Mvh h[-å]
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Joulianta heter det väl?

Jag kunde inte låta bli att vara ordmärkare... förlåt.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 
Top