Nekromanti Ert första inlägg?

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,462
Location
Köping
Vad var det första ni harklade ur er på forumet? För egen del var det detta...
Rollspelare i Örebro
...på kontaktforumet (inte så oväntat kanske).

Så, mednördar, var ni llika n00biga som jag? Gör en sökning och hosta upp ert första inlägg, vetja!

/hellzon - n00b
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,425
Det var väl ändå rätt lindrigt?

Jag menar... Jämför man med mig är ju det mesta lindrigt. Jag var en rätt jobbig nybörjare som skrev utan att ha något att skriva om. Det är rätt skoj att se tillbaka på mina gamla inlägg. I början var de som sagt rätt innehållslösa, men sedan försökte jag fylla dem med något som avlägset kunde liknas vid innehåll. Därefter följde en tid av semivettiga inlägg och antalet meningslösa tunnades ut (vilket gav en något lägre inläggsfrekvens). Sen blev jag redaktör.

Knasigt hur det kan gå.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, nu orkar jag jsut inte söka för tillfället..
Men jag har för mig att det var ett inlägg som avhndlade SW-grejer faktsitk. tror att jag letade efter just böckerna från äventyrsspel..
Tack vare Baldyr & Kornella så fick jag dem... =)

/ Johan K, som undrar varför man fortfarande är vaken...
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Mitt första inlägg.

Tja, här är mitt första inlägg. Utöver det faktum att det hamnade på ett forum för ett spel jag inte tycker om så var det ju ett ganska tråkigt och viktigpettrigt inlägg. Dessutom hade jag uppenbarligen inte börjat använda signaturen än. Förhoppningsvis har jag skrivit bättre saker än sådär sen dess.

<font size="1">Och ja, jag lurkade uppenbarligen väldigt länge innan jag började skriva saker själv.</font size>
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Re: Det var väl ändå rätt lindrigt?

Haha, Avatarex och Frixeray är skönt n00biga i den tråden :gremlaugh:

- Vulf
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,189
Location
Borås, Sverige
Tja, Detta verkar ha varit mitt första inlägg... Uppenbarligen hade jag inte riktigt fått ordning på min signatur i det läget.

/Ulfgeir
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Så, mednördar, var ni llika n00biga som jag? Gör en sökning och hosta upp ert första inlägg, vetja!

Efter 179 skärmsidor alla "visa alla inlägg" dök den upp... Njä, i mitt första inlägg (daterat 000614) gjorde jag väl precis vad jag brukar göra - klagar på folk som klagar. Största skillnaden är väl att jag vägrade att befatta mig med kod-taggar i inlägg den första tiden (miljöskada från mailinglistor, där html-inlägg kunde ställa till med problem på en del mailprogram).

Noterar också att mitt fjärde inlägg känns mer aktuellt nu än nånsin...

--
Åke
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,425
Re: Det var väl ändå rätt lindrigt? (ANT)

"Hur har det påverkat innehållet i dina inlägg?"

Jag skriver inget eller ytterst lite blaj. Merparten av svaren numer är modereringar och svar på frågor och sådant som har med webbplatsen och forumet att göra. Dessutom har, tyvärr måste jag ändå säga, min aktivitet i diskussionerna på de publika forumen minskat något oerhört, det är lite därför jag svarar på allmänna trådar som inte nödvändigtvis leder till diskussion. :gremwink:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Jag skäms faktiskt inte så mycket för mitt första inlägg, som jag skrev efter att ha lurkat här ett bra tag. Däremot har jag skrivit en hel del andra korkade grejer som jag djupt ångrar...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: Det var väl ändå rätt lindrigt? (ANT)

Merparten av svaren numer är modereringar. Dessutom har min aktivitet i diskussionerna på de publika forumen minskat något oerhört. Citat modifierat
Är det så att redaktörerandet tar så mycket tid att det inte finns plats för vanligt forumdeltagande? Det är ju i sådana fall jättetragiskt! Jag började hänga här för att få diskutera spel och jag antar att även du hamnade här pga det. All work and no play makes Yasse (och alla andra också) a dull boy. Fast det är kanske kul att vara redaktör också.

/Anders
 
Top