Nekromanti Errata Spelarens handbok

Imperator

Veteran
Joined
24 Jul 2007
Messages
23
Location
Huddinge
Är det någon errata på gång till Spelarens handbok? Finns ett par missar (pinsamt eftersom jag själv korrat den...).
 

Expendable

Veteran
Joined
11 Feb 2015
Messages
1
Känner din skam! Vad sägs om att vi gör överarbetade författares liv lättare och helt enkelt skapar en?
Ett par saker som jag upptäckt, de enda jag kommer på just nu;

Ritualer:
Förseglande/Öppnande Rit står listad som tillhörande Ordensmagi under tabell 5: Ritualer på sid 89, men som trollsång under den faktiska beskrivningen sid 92.

Utrustning:
Tabell: Mystiska kvaliteter på sid 117 ljuger och vill ta alla mina spelares arvegods (den kallar ordinära kvaliteter för mystiska)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,370
I spelarens handbok finns piltypen Balanserad pil (s 114), vilken har kvaliteten Balanserad. Detta måste väl vara ett misstag, pilen borde ha kvaliteten Precis utifrån beskrivningen av den, namnet till trots.
 

Kotaka

Veteran
Joined
15 Mar 2016
Messages
50
Ett liknande misstag finns under Svärdshelgon (s 71). Där beskrivs förmågan fungera tillsammans med "duellsvärd (eller annat svärd med kvaliteten Balanserad)" men duellsvärd är inte Balanserat utan Precist, vilket också blandas ihop i nivåbeskrivningarna. Parerdolken är däremot Balanserad. Det är således oklart vilken kvalité som förmågan är giltig med. Själv gissar jag att det är Precis som menas.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,370
Expendable;n198680 said:
Utrustning:
Tabell: Mystiska kvaliteter på sid 117 ljuger och vill ta alla mina spelares arvegods (den kallar ordinära kvaliteter för mystiska)
Den tabellen är för övrigt inte komplett. Det saknas några kvaliteter både från Grundboken och Spelarens handbok.
 
Top