DoD Eremitens Hemlighet 2024

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
561
Location
Videnmark
gnargax.jpg

Lagom till 23-årsjubileet av äventyret EREMITENS HEMLIGHET funderar vi som var bakom Medusa Games om tiden inte är mogen för att väcka liv i den gamla damen. Vi pratar alltså om en ny version av äventyret med omskriven text och regler som är uppdaterade till nya Drakar och Demoner från Fria Ligan. Eftersom originalets illustrationer och kartor verkar vara försvunna i glömskans salar så blir det nya bilder som mödosamt kommer att färgläggas. Med andra ord blir det en REVISITED REBOOT som kommer att kickstartas. Är detta något ni skulle vara intresserade av eller tycker ni att vi bara försöker kränga på er gammalt mök?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Det skulle vara najs! Eremitens hemlighet var aldrig min favorit hos Medusa Games, men det var verkligen inget dåligt äventyr! Jag tror att vissa saker skulle må bra av att omarbetas, men jag talar inte om omfattande ändringar 🙂
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
561
Location
Videnmark
Vad vore en bra engelsk översättning på titeln Eremitens Hemlighet?
The Hermit's Secret har inte riktigt samma "punch" som den svenska titeln!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Vad är hens hemlighet? Kanske finns något bra och lagom tvetydigt att spåna runt där?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
OBS! Jag vet inte vad äventyret handlar om, så inget av nedanstående är spoilers (i alla fall inte medvetna sådana). :)

A Hermit's Tale
The Hermit's Tale
The Horrible Hermit of Hengeldorf (byt ut Hengeldorf mot nått annat platsnamn som börjar på H som passar äventyret)
Love, death and hermits
Curse of the hermit
A lonely life
 

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
ingen aning om vad det handlar om, så lite generiskt som antagligen inte passar överhuvudtaget, men kanske kan hjälpa till att inspirera till något annat

the secret of the wretch
the recluse is hiding something
the hermit's mystery
hidden truth but the wretch knows
the recluse with the buried truth
crouching hermit hidden secret
 
Top