Nekromanti Ereb Altor

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Självklart skall du...

...fråga tärningen vad han är för en sparvel.

Är det du som e SL, så letar frågar du runt lite bland tärningarna och letar efter en "Slå-Alltid-Fummel-Tärning", kan bli rätt roligt när du skall slå åt dina spelare. Sen måste du även finna en "Jag-Visar-Alltid-Perfekt" tärning, som kan vara rolig att använda mot dina spelare.

Smart va!!!

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Harmoni

Du skall skapa en harmoni mellan dig och tärningen, så det bildas en form av länk mellan dig och tärningen. Tärningen skall bli som en del av din själ, det skall känna när den skall slå högt eller lågt genom telepati eller liknande.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
borde väl finnas i "altors baksida." ja ,modulen

First i was blind, now i can see.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Personligt

leta efter tärningar som är i särklass snygga(emajerade osv.) eller särklass fula (gris-tärningen) för det är också kul. Personligen gillar jag inte neutrala tärningar utan fruktansvärt snygga eller fula

First i was blind, now i can see.
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Personligt

Jag tycker det helt klart är snyggast när alla tärningar är av samma färg... (och helst en "neutral" färg också. Min lillebror hade orange, och det såg ut som godis.)

Iaf så tycker jag att om det är NÅGON tärning som får skilja sig från mängden när det gäller så är det T20:an, eftersom den känns mer "helig" än dom andra...

"In God they believe, but in Metal we trust"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Tärningar

har mycket att lära mig känner jag

Om du bara visste! Jag säger dig, bli aldrig ovän med dina tärningar. Inte bara för din egen skull, om du är SL så kommer dina spelare att flå dig levande och halstra dig över öppen eld (om de är lite drastiska av sig, förstås) för att deras RP drabbas av att du har en dålig relation till dina tärningar. Tyvärr är tärningar ganska svåra att förstå sig på, men generellt sett så gäller samma regler som för gremlins. Vad du än gör, LÅT DEM INTE BLI BLÖTA!

Nerosuferoth, skojar nog

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Personligt

Själv tycker jag om White Wolf's Fantasy Dice: 1 T4, 3 T6, 1 T8, 1 T10, 1 T12, och 1 T20, svarta med nummer i silver. Man får också en vit T10 med guldfärgade nummer samt en liten trevlig påse att förvara dem i.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Tärningar

Man kan ju köpa en massa av dem samtidigt och sedan successivt döda dem som förråder en. Om jag var tärning skulle jag anstränga mig för att slå bra när jag sett tidigare kandidater bli krossade, smälta eller uppeldade efter att ha gett fummelresultat vid fel tillfälle :)
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Tortyr är förbjudet

Det är mord också...

Riddaren - ville bara påpeka det, tärningarna (de överlevande) kan ju kila till polisen



Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
Re: Tärningar

hehe, det är ju ett sätt, även om jag kanske föredrar att provslå dom först =).. blir ju lite mer ekonomiskt om inte annat

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
Re: Tortyr är förbjudet

haha, ibland undrar jag om det här med rollspel stigit er åt hjärnan, ni har allt en säregen humor..

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
Re: Tärningar

inte bli blöta... hm, ok, skall hålla dom torra, får väl hålla "gudarnas vrede" i beredskap om dom skulle bli så drastiska =)

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Re: Allvarliga grejjer

Jorå... om inte annat kan manan surna när tärningarna ser sina gamla vänner dö (vad ser tärningarna emd? siffrorna?).

- Bobby
 
Top