Nekromanti ereb altor

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
skulle bli grymt förvånad...

... om det inte var så.

Trots allt är det väl så att det fortfarande är Ereb Altor det finns mest utgivet material till?
 

Saftsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
41
Jepp, svavelvinterkampanjen har vi hålit på med sedan -95. Vi är inte klara än, men spelar gör vi. Det är mycket Trakorien, Marjura och Palamux. Någon som vet vart man kan finna Kristalltjuren? Vår SL verkar ha svårt att få tag i den.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jeep är spelare i en kampanj där vi spelar med DoD Expert..
Funderar på att spelleda en DoD Expert ereb altor kampanj i höst..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Givetvis [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som slängt spelarnas RP:er till Berendien
 

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Traskar runt i nidland...

Jag håller just nu på att spelleda den nidländska reningen med DoD 6 systemet. Det går ganska bra jag har förändrat världen lite så att Mörkermagin inte är en magiskola utan snarare en tro och jag har dessutom utökat strorleken på kampanjen så att spelarna ska få kämpa lite för sina ÄP.
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Traskar runt i nidland...

Du har inte den på datorn då så att man kanske skulle kunna ta del av den. Ingen av mina med spelare har lirat den kampanjen så att en ny verision låter lysande.

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Saftsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
41
Re: Här, kanske...

Ack nej, så lätt var det inte. Men faktum är att jag aldrig ens hört talas om någon som sett ett ex av denna modul. Den är mystiskt svår att få tag i...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
Nidland rockar fett

Den Nidländska reningen är en klar klassiker. Håller faktiskt på och spelar den igen...tyvärr är det mycket glest mellan speltillfällena nu för tiden. Har tredje delen kvar (kommer inte på vad den heter) och dröjer troligtvis till påsk innan jag träffar de andra i det spelgänget igen.../images/icons/frown.gif

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som längtar...</font color=red>
 

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Tyvär inget på datorn.

Jag har tyvärr inget inskrivet på datorn men själva "Nidlands boxen" borde gå att få tag i. Jag köpte den på tradition för drygt ett år sedan. De andra två delarna i serien kanske man kan få tag på i begagnat skick.

Alla konverteringar jag gjort är ganska naturliga och är mestadels i mitt huvud. Kanske om jag får tid antecknar ett översiktligt förlopp av kampanjen. Men just nu är vi i vakuumet mellan 1:a och 2:a delen och spelarna springer omkring i bergen vid gränsen ur nidland och utför lite små äventyr.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Re: Traskar runt i nidland...

"<EM>förändrat världen lite så att Mörkermagin inte är en magiskola utan snarare en tro</EM>"
Bra förändring, magiskolan är rätt menlös och dålig.

/[color:green]Han</font color=green> som aldrig orkat bry sig om Nidland
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: Här, kanske...

Jag har fåt flera bud som vill sälja mig kristalltjuren eller hela svavelvinter serien från just hobbyspel.com. Så ja tycker det är konstigt att du inte kan finna den.

om/när du finner den får du nog räkna med att slänga ut ett gäng hundringar för den. (300-600:-, har dom vellat haft)

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 
Top