Ereb Altor: Kopparhavet - KARTA

Jag länkar ju verkligen efter det här i sin 1.0-version men en liten kartfråga i väntan på det. Typ var ligger Uttermark, nordöstra spretet på bergen som avgränsar Jorien i norr? Vid bergen vid någon av floderna som rinner söderut? Jag såg klippfäste någonstans (behöver ju inte vara berg) och flodhandel som viktig inkomstkälla och naugurisk trollsvamp som viktig handelsvara men jag inte lite osäker på vad som tänkts. Om det inte har det så är det ju bara att jag placerar ut det men eftersom jag än så länge inte placerat ut det i vår version så är det ju onödigt att komma i konflikt med några tänkta planer.

Jag länkar ju verkligen efter det här i sin 1.0-version men en liten kartfråga i väntan på det. Typ var ligger Uttermark, nordöstra spretet på bergen som avgränsar Jorien i norr? Vid bergen vid någon av floderna som rinner söderut? Jag såg klippfäste någonstans (behöver ju inte vara berg) och flodhandel som viktig inkomstkälla och naugurisk trollsvamp som viktig handelsvara men jag inte lite osäker på vad som tänkts. Om det inte har det så är det ju bara att jag placerar ut det men eftersom jag än så länge inte placerat ut det i vår version så är det ju onödigt att komma i konflikt med några tänkta planer.
Kul att du frågar eftersom det var vår kära @afUttermark som placerade detta. Flod och berg är mycket riktigt viktiga ingredienser så jag har tänkt vid skogen bredvid den östra floden. Alltså öster om den östra floden. Upp mot bergen.

Intressant följdfråga är ju då den nauguriska trollsvampen. Rimligen växer den inte den skogen i Jorien för då hade väl fler skott sig på förekomsten och det inte varit så speciellt? Alltså får man anta att den trasslar sig nedåt från faktiska nauguriska skogen för att komma till floden vid Uttermark, här finns ju saker att utarbeta och äventyra kring?

Inser också, i så fall, att min ena spelargrupp som tog över Myndalos som ligger i utloppet på Trasimofloden har en möjlighet att organisera en ny varuhandel en konkurrerande led.

Back