Nekromanti Ereb Altor åsikter (kontra Chronopi, mm)

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Aaaah, men...

Vad bra! Då håller vi med varandra till viss del och kan påstå att vi uppnått konsensus! Utmärkt!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Ok, vi frågar de andra!

Hur många gånger har det förekommit vämjeliga påhopp på Chronopia under forumets historia?

Hur många gånger har liknande attacker på Ereb förekommit?

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Förresten

En eloge till dig för att du läste igenom forumet när du kom hit. Det visar på entusiasm och engagemang!

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Ok, vi frågar de andra!

Alla klagomål på Ereb har varit ljusår mer konstruktiva än dom på Chronopia.



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Re: Ok, vi frågar de andra!

Det beror på att Ereb faktiskt _är_ en dålig värld. Men ack så kul att spela i enligt vissa (inkluderat undertecknad). Chronopia däremot har inga direkt allvarliga brister utan ger mer upphov till en olustig känsla för dem som ogillar det...

/Mikael

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Förresten

Tackar.

Försökte se vad som diskuterats tidigare, så man inte tar upp gamla saker på samma sätt som det tagits upp tidigare.

/Gloria Excelsior
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Ok, vi frågar de andra!

Jag väljer att "svara" alla tre herrarna (Krille, Arvidos och Adragoor) såhär, om det inte är alltför irriterande.

Krille
Nja, Krille, fler än ett av dina inlägg har väl innehållit Ereb-kritik. Även om de flesta har varit något i stil med "och för övrigt anser jag att Ereb bör förstöras" vilket väl inte är speciellt aggraverande.

Arvidos
Din kommentar kändes betydligt mer subjektiv än de andra tvås (kan man skriva så?). Kanske för att den var så kort! =) Vad baserar du åsikten på? Jag tycker mig minnas ett liknande påhopp i stil med "Blä-nopia", som vi nog kan enas att forumet klarar sig bra utan. Men vad jag tror herrarna Chronopia-försvarare missar är att folk i allsin dar måste ha rätt att säga "jag tycker Chronopia är dåligt", som de flesta debattörer har påstått utan att bli speciellt polemiska. Just den biten är Chronopia-folket bättre/sämre på.

Adragoor
Om du gillar att spela i Ereb kan det väl knappast var en sååå hemskt dålig värld? Och om Chronopia framkallar olust-känslor, så är väl det ett tecken på en dåligt framställd värld också, nicht wahr?

/Gloria Excelsior, som festat i dagarna tre och ändå lyckas någorlunda med att vara sammanhängande.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Ok, vi frågar de andra!

Mitt utlåtande baseras på att det är mycket vanligare att någon skriver att "Chronopia är skit" utan att utveckla detta, än att folk skriver "Ereb är skit" utan att utveckla detta.

Visst får man säga vad man vill, men att bara skriva "Chronopia suger mest" leder ju inte till något annat än att Chronopiafansen blir sura.. /images/icons/frown.gif





/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Klagar??

Nja det är väl inte direkt så att jag klagar på Ereb eller Expert eller något annat för den delen, jag försöker endast ge olika perspektiv på de olika produkterna. Jag vill inte säga det ena är bättre eller sämre än det andra, de olika upplagorna av DoD är däremot annorlunda. Vad man själv tycker om dessa är givetvis fritt att tycka ...

Jag vet att jag kan lyckas alldeles perfekt med att vara otydlig, det är inte helt avsiktligt och jag hoppas att jag i framtiden skall bli bättre på att mer tydligare förklara vad jag menar.
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Klagar??

OK, uppfattat.... det blev nog en ganska lång och hätsk (bitvis) diskussion ang. ditt (förhållandevis) trevliga inlägg. Vi får väl jobba lite på att läsa mellan raderna i dina inlägg också. /images/icons/smile.gif

/Gloria Excelsior
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Ok, vi frågar de andra!

True, true (citat Budweiser-reklam).

Jo, det är inte direkt så att jag advokerar dåligt uppbackade påhopp på spel. Däremot är det ju ganska tydligt att vi rollspelare i Sverige har ganska skilda uppfattningar i det här ämnet. Jag får väl acceptera att det faktum att Ereb-sidan i den här debatten nästan enbart sköts av mig som ett tecken på att Ereb-diggarna är mindre verbala....

Ja, det var en "challenge" till er andra som gillar Ereb att visa att vi minsann också kan komma med "konstruktiv kritik"...

/Gloria Excelsior
 
Top