Nekromanti Erbjuden utan kommentar...

vielleicht

Veteran
Joined
20 Apr 2003
Messages
79
Location
Göteborg
Du får ursäkta mitt arroganta tonfall, men vad har George Bushs eventuella lyrikdebut med rollspelarkultur att göra?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag skulle inte kalla Bush Jr. för en poet efter att ha läst den där taffliga dikten. Lät mer som om den var skriven av en blyg tonåring än en medelålders familjefar och president. Intrycket av att Bush är en obildad tönt blir bara starkare och starkare.

Liten länk.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
...frågan är dessutom vem som är mest korkad - den som skriver något sådant, eller den som läser upp den inför andra. Mor min kallade det "ett gott skäl för skilsmässa". :gremsmile:

--Björn, inte bara rent, utan ultrarent
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"frågan är dessutom vem som är mest korkad - den som skriver något sådant, eller den som läser upp den inför andra. Mor min kallade det "ett gott skäl för skilsmässa". "

Han kanske vill framstå som folklig, eller så har han insett att det ändå inte finns någon som tar honom på allvar? :gremwink:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
...frågan är dessutom vem som är mest korkad - den som skriver något sådant, eller den som läser upp den inför andra.
Ska du tolkas som den som läser upp det för andra?... :gremwink:
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Han kanske vill framstå som folklig, eller så har han insett att det ändå inte finns någon som tar honom på allvar? :gremwink:"

Folklig? Aaaa, möjligt, måste erkännas. Men samtidigt är jag farligt nära att anta att hon gjorde det på eget bevåg när han var borta på affärsresa eller dylikt. Det är ju bara att erkänna att det finns vissa saker man inte vill ska se dagens ljus. Alls. Någonsin.

--Björn, who is a poet when he can't stow it
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Ska du tolkas som den som läser upp det för andra?... :gremsmirk:"

Faen! Jag får distribuera dikten via brev till alla på forumet. Då blir min inblandning enbart passiv... eller... ehm, vänta...

--Björn, hatching a nefarious egg
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Han kanske vill framstå som folklig, eller så har han insett att det ändå inte finns någon som tar honom på allvar?
Svårt att bli President om någon inte tar honom på allvar? Tycker du inte? Och min personliga gissning blir att han vinner även nästa val.


Tzimisce
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: So?

"Vår egen statsminister är ju faktiskt en rappare. Det smäller nog en smula högre."

Visste inte, ey, fett med creds. *gör obskyra handviftningar i luften*

--Björn, i Sveriges Compton
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Säg inte det. USAs ekonomi suger fortfarande, och han är tappat rätt mycket popularitet sedan toppen strax efter 11 september.
 

vielleicht

Veteran
Joined
20 Apr 2003
Messages
79
Location
Göteborg
Nåja, smutskastning av amerikaner och amerikansk "kultur" verkar ju vara svenska rollspelares nationalidrott, så jag får väl ha förståelse.


-V
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Nåja, smutskastning av amerikaner och amerikansk "kultur" verkar ju vara svenska rollspelares nationalidrott, så jag får väl ha förståelse."

Smutskastning? Försöker du säga att jag var... sarkastisk?

--Björn, svårt chockad
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Säg inte det. USAs ekonomi suger fortfarande, och han är tappat rätt mycket popularitet sedan toppen strax efter 11 september
Jo. Jag håller helt klart med dig. Han kan lika gärna förlora. Dock är det lite väl att säga att han inte har något stöd eller förtroende hos det Amerikanska folket. För det är faktiskt något jag tror att han har. Sen om jag gillar hans politik eller inte får förbli osagt.

Tzimisce
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Dock är det lite väl att säga att han inte har något stöd eller förtroende hos det Amerikanska folket. För det är faktiskt något jag tror att han har. "

Det kan vara värt att notera att han inte hade en majoritet av folket på sin sida sist han vann valet. Men nu är vi väldigt OT, så det är nog bäst att vi begraver den här diskussionen.
 
Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Nåja, smutskastning av amerikaner och amerikansk "kultur" verkar ju vara svenska rollspelares nationalidrott, så jag får väl ha förståelse.
Toligtvis eftersom att det är ett så tacksamt folk att prata skit om, då det oftast är de galnaste som skriker högst, och därför får mest uppmärksamhet (gäller iof ganska bra i sverige med).


/Lars
 
Top