Nekromanti Eragon-filmen

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Är det ngn som är sugen på den här filmen? Jag vet fortfarande om hur jag skall ställa mig till den.... Vill jag se den eller inte, det känns bara lite som en D&D film, men jag hoppas att jag har fel. Såg för ett tag sedan Wrath of the Demon God http://www.imdb.com/title/tt0406728/ och blev lite (hrrrmm...) besviken, men jag erkänner i och för sig att jag hade inga större förväntningar.
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Trailern verkar bra, men det gjorde också trailern för D&D Wrath of the Dragon God med...Men filmen har faktiskt Jeremy Irons och John Malkovic i rollerna (och Joss Stone), så det finns hopp...Fast Jeremy Irons var ju med i den första D&D filmen med och den var sådär, men jag hoppas på Eragon.
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Jag kommer nog se den förr eller senare "bara för att det är en fantasy-film", men enbart av denna anledning. Trailern verkar rätt corny, och om filmen är av samma kaliber som Wrath of the Dragon God, så bjäk; den var skrattretande i många avseenden (fattar inte att den fått så högt som 5,1, även om jag inte kan jämföra kvaliteten med den första filmen då jag inte sett den).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Det finns en ond kille på en jättestor fladdermus av svart rök. Vad kan då gå fel?
Ptja... vad sägs om att vi som gillar rustningar lämnar salongen för att vi inte står ut längre med hjältens "paljettskjorta"? :gremwink:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Böckerna verkar vara total kongelerad avföring, iallafall; en uppradning av urvattnade klischéer, Mary Sues och Gary Stues, onyanserade och platta karaktärer, och uppenbara likheter med andra verk, särskilt Star Wars och Sagan om Ringen (yehaw), etc. Men, jag har såklart inte läst dem, bara läst om dem, så vad vet jag, de kanske äger? Bilda en egen uppfattning iaf.

Sedan är författaren en jävla barnrumpa, bara 23 bast. Visst, det gör honom fortfarande lika gammal som mig, och jag hade kunnat skriva en skitbra fantasysvit...men jag är ju jag liksom, och jag är ett geni...sådana egenskaper kan man inte förvänta sig av jämnåriga hemmaskolade jänkare uppfödda på jordnötssmör och sunkfantasy :p

Å andra sidan, han hade orken (och rika föräldrar nog) att själv låta trycka och promota sin bok, intill dess ett förlag fick upp ögonen för honom och köpte rättigheterna till den och alla kommande böcker i serien...sådana egenskaper kan man inte förvänta sig av självgoda, skånska slackers oavsett hur överlägsen litteratursmak de sedan besitter... :gremsmirk:

Buhu.


Likfullt, således har jag såklart inte höga förväntningar på filmerna, men jag har sällan höga förväntningar på jänkarfilm. Dock hade drakarna fjädrar i trailern jag såg, och det gör filmen sevärd nog imo. Fast om jag minns fel och de inte har fjädrar, då får jag förstås begära pengara tillbaka, så jag kanske bara skulle pirata härket istället...hmm.

- Ymir, I-landsproblem
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Ptja... vad sägs om att vi som gillar rustningar lämnar salongen för att vi inte står ut längre med hjältens "paljettskjorta"?
Käka mer gula popcorn, alternativt den friterade frigoliten, och tänk på den stora fladdermusen av svart rök så ordnar det sig.
 
Top