Nekromanti Era nuvarnde rollpersoner

Janus

Veteran
Joined
2 Jun 2001
Messages
36
Location
Gôteborg, Linné, lägenhet, stol.
Jag skulle bara vilja veta lite om vad folk runt om i landet har för rollpersoner som de spelar med nu.
Själv har jag Peregrim Took (jag vet att namnet är taget ifrån Sagan om ringen). Han är halvlängdsman och tjuv. Yrkesnivå mästare.
Så bara skriv vad ni har för personer så att man får veta :gremsmile:

If you dance with the devil the devil don't change, the devil changes you
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Halvorchen Hödir Blodstand.

Stråtrövare. På flykt från en av lagens långa arm. Yrkesnivå utövare, men vi spelar inte m. lev... *hrm* nivåsystem så det har väl inte nån betydelse.

/[color:green]Han</font color=green> som antar det iaf och vill inte veta om det har det
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Jag har 2 Karaktärer.

En ung Animist som inte är den vanlige mossige Animisten. Han är en 22 åring man som har tagit sig i uppgift att lära sig allt han kan, vilket gör honom riktigt tråkig. Stak känsla för rätt och fel, blir ofta mobbad av sina alviska vänner för att han kommer dö av ålder. "Människor lever väl max 50 år eller?" En slagskämpe med sina besvärelser "Björnsjäl & Klor" (Vilka han för tillfället inte är så bra i(S 2))


Min andra är en 16 årig helar flicka som fått anställning hos en prisjägar byrå för att hela de som tar skada. Är rätt bra på det mesta och inte exeptionellt bra på någonting. Däremot kan hon inte försvara sig om något farligt skulle dyka upp.



/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Jag har fyra nuvarande RP (ja vi har visst lite många grupper, men de inte vårt fel heller, eller..de e de nog), men den som jag gillar mest är en halvalvisk ung ficktjuv. Han är såndär (va de nu heter när man har mani på att stjäla saker) och allt ploppar ner i hans fickor. Tyvärr har han inte fått chanse att utvecklas till en "äkta" RP eftersom SL är förbannad på han för att han ska stjäla allt... samt att han tillhör en av våra mindre seriösa grupper, som bara tas upp när hälften av spelarna är borta.
Men har är grym iallafall.
Spelar DoD -91, så han har ingen level...

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Hmm... Som första i spelgruppen valde jag att göra en halvalv och en jägare, eftersom jag har en förkärlek både för rasen och absolut för yrket som sådant. Har bott i en liten by hela sitt liv, men efter några brutala mord så drog Tegrevan och några av hans kamrater vidare ut i världen för att bekämpa andra orättvisor. Och för att se till att skaffa sig mat för dagen.

//Tegrevan
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Kvinnlig helerska

Jag har en kvinnlig helerska vid namn Zolah Levidaiah, en riktigt bitsk liten oskuld som vet hur man tampas med folk och fä (med ord, alltså). Riktigt kul att spela, eftersom hon oftast börjar tjabbla med de andra RP:na.

En kul kvinna med attityd

/[color:purple]Bosse</font color=purple>, som är lite orolig över att han tyckt att det varit så kul att spela kvinna på sistone.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Thord Thorgeirson ...

En nordländsk 4th Level Druid med en bergsörn och en häst som Animal Companions.

Visserligen till D&D, men ändå.

/Dante
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Missne Farngrimsdotter

Oj... var det verkligen fem år sedan jag spelade Missne senast? Det var nog till och med mer...

Nåväl, Missne är ljusalv, gycklarflicka och på fel kant gentemot sin far. Fadern var magiker och tänkte egentligen föra familjehemligheterna vidare, men Missne hade inte lust. När fadern upptäckte Missne i sängkammaren tillsammans med faderns värsta rivals ohängde son var måttet rågat och Missne kastades ut.

Om någon skulle vara 18 år eller mer (fniss) så finns en bild på henne här.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: Missne Farngrimsdotter

Om någon skulle vara 18 år eller mer (fniss) så finns en bild på henne <a href="http://www.foxtail.nu/playelf.php?id=6">här</a href>.

Är du inte rädd för att få de onda cencurmakterna på dig när du släpper sådana bilder på nätet?/images/icons/smile.gif


//[color:red]Feuflux
"Kärleken är som ozonlagret, man saknar den inte förrän den är borta"</font color=red>
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Kleptomani

Din RP är alltså en kleptoman.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Re: Kvinnlig helerska

"<EM>/[color:purple]Bosse</font color=purple>, som är lite orolig över att han tyckt att det varit så kul att spela kvinna på sistone.</EM>"
Tja.. Du gillar både att spela kvinna och har lila i din signatur.. *oroad*

/[color:green]Han</font color=green> som kanske inte skulle säga nåt eftersom han har bitvis färgat håret lila
 
Top