Nekromanti Era kulturyttringar

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Att forumet innefattar en stor mängd kreativa individer känner vi alla till. En del av oss skriver till och med rollspel.

Men förutom rollspel så är jag säker på att ni skapar andra kulturella skatter, och den här tråden går ut på att ni ska dela med er av dem. Ni har kanske noveller publicerade på nätet, en hemsida på deviantart eller något annat kul. Visa oss!

Själv så ritar jag på en fantasyserie (http://d12comic.com/) som jag hållit på med av och till sedan 2003. Fokus ligger på klichéer och fånig humor som är det jag är allra bäst på, med lite allvar inpillat här och där.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Jag skriver även skönlitteratur, typ sådant här: >>>>

Det mesta är dock så omfattande att jag inte tänker lägga upp det här.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag har ett galleri på deviantArt där jag har har mer eller mindre seriösa bilder, mycket från mitt eget rollspelande.


... Och så arrangerar jag lajv, det där lajvet var från förra året, för just nu har jag paus från lajvarrangerandet. Mycket av hemsidan var byggd av mig. :gremsmile: OCH (!) regelsystemet var skrivet av mig. (!!!1)

Och nu får ni gjäna säga något i stil med "Vilka fina bilder", osv
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Förutom att jag skriver rollspel och dylika skriver jag noveller, försök till böcker och tecknar lite. Dock har ingenting blivit klart på ca två år nu så jag har inget att visa upp. Man utvecklas också hela tiden, så gammalt material är sällan något jag är stolt över en knapp tid senare.

Här är en gammal novell från augusti 07, publicerad på mitt litteraturforum Skribber. Idag har jag vissa synpunkter på språket här och var, men håll till godo om ni har lust.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Grymt snyggt. Måste beundra dina rena linjer och skuggningar, och lika så stilen på kroppar och ansikten. Fint
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag är ett vandrande konstverk. Fast inte när jag sitter ner, förstås.


Storuggla, adonis in suspenders
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag skriver lite rollspel, mest på min egna kampanjvärld. Sedan skriver jag någon novell lite då och då.
Dessutom spelar jag elbas och skriver låtar.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag brukar ägna min fritid åt att sy kläder av ister och skrika obegriplig beatpoesi åt förbipasserande människor. Framförallt barnfamiljer.
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Jag är en mycket sjuk människa (inte fullt lika sjuk som walium, dock), så alla mina "kulturyttringar" är av mer eller mindre perverst slag. Jag ritar ingen serie för tillfället, men jag har ett galleri att beskåda på Hentai Foundry.
Varning! Länken leder till en snusksida, så om ni inte känner att ni är av (o)mogen ålder bör ni inte klicka på den. Ni har blivit varnade. Adults only! 18+ etc.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Jag ägnar mig åt en radikal typ av verklighetsspel, där jag utmanar själva gränsen mellan "fiktion" och "verklighet". För närvarande är jag inbegripen i ett spel som går ut på att jag är en ung, nördig, akademiskt intresserad man i tjugoårsåldern bosatt i Uppsala.

Sedan ägnar jag mig på amatörbasis åt filosofi, vilket ju varken är vetenskap eller religion och alltså måste vara konst.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Tja, jag gör ibland en del försök att teckna, och jag skriver en del. Dock ligger båda aktiviteterna nere just nu...

/Ulfgeir
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Under våren har jag dansat Lindy Hop igen, fast min huvudkulturyttring utöver rollspel är egentligen teater (manus, scen, smink och kostym, har också kört lite regi). Fast det har jag aldrig tid med, mer än att jag går på gbg impros After Work-improkvällar så ofta jag kan (sista fredagen varje månad, Redbergsteatern i Göteborg, rekomendras varmt).

Har kluddat lite på papper också och rycker då jag får läge in som shopper och stylist åt vänner.

-Gunnar (metro)
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Man gör så gott man kan :)

w176 said:
Grymt snyggt. Måste beundra dina rena linjer och skuggningar, och lika så stilen på kroppar och ansikten. Fint
solvebring said:
Jag håller med. Allt var riktigt snyggt. Snacka om tajta teckningar!
Tack så mycket. Kul att ni tycker om det. :gremsmile:

P.S. Vilka fina bilder :gremwink:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag skriver låttexter, bland annat skickade jag och musikern in ett bidrag till melodifestivalen, mer eller mindre seriöst. Dessvärre är låtarna bortplockade från Allears så jag kan inte länka till dem, surt! Nedan finns den allra första jag skrev, efter att Fuglesang äntligen fick dra iväg. Smörigt värre, och det blev en riktigt tårdrypande ballad också, på rätt så halvtaskig engelska :gremsmile:

You say it isn’t always about winning
You say it is about not giving in
But sometimes I would like to try that feeling
I´m envious, I know that it´s a sin
I´ve tried and now I’m sick of trying
Of crying and of lying to myself
One look at her I feel like I´m dying
It should be mine that smile upon her face
But one day you´ll see
The one up there
It will be me

I´m always almost there
Watching fame from behind
Always almost there
Not the one of a kind
I´m always almost there
You don´t know my face
But without me
And others like me
There would be no race
At all

You have most likely talked to me before
I´m almost smart and almost one who´s witty
One in the crowd of many girls nextdoor
The one you did once say was almost pretty
I´m runner up and I am second hand
On no account the first of any choices
I tried, my call for you it slowly drowned
In all too many other voices
But one day you´ll see
The one up there
It will be me

I´m always almost there
Watching fame from behind
Always almost there
Not the one of a kind
I´m always almost there
You don´t know my face
But without me
And others like me
There would be no race
At all
 
Top