Nekromanti EP och yrken?

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
De flesta har nog märkt att man har typ ett yrke som ändras efter hur mycket EP man har. Och då undrar jag typ om man får önska sig vad man blir. Typ det var någon som var Gud och Arvidos är ju VandrandeHistorieBerättare. Om det går att önska vad man ska bli hur fixar man det?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
RTFM [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Endast speciella personer kan få bestämma själva vad de får vara. Sådana som du och jag får helt enkelt bli det vi blir. Den här frågan behandlas bland många andra typiska nybörjarfrågor i FAQ:en, men jag håller med om att den är av så basal natur att det borde stå något om det här med titlar redan när man registrerar sig.
 

Mystic/Arvidos

Veteran
Joined
4 Jun 2004
Messages
1
STFU

Är det inte lite meningslöst att hälsa RTFM till just en grisodlare, som kanske inte ens vet vad det betyder?
Och så har vi inte en manual, utan en FAQ.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: STFU

"Är det inte lite meningslöst att hälsa RTFM till just en grisodlare, som kanske inte ens vet vad det betyder?"

Öhmmm. soldat står det.


Storuggla, undrar vad sm hände med multipla användare och fy fy
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: STFU

"Tja, just Arvidos har väl aldrig varit den som varit hårdast på det."

Javisstja, vi har två olika regelverk och etiker, så var det. En för de färgglada namnen och en för de mundäna. Nu kom jag ihåg. :gremsmile:


Storuggla, jagar katt
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Re: STFU

Betydligt mindre meningslöst än att hälsa STFU till någon som faktiskt brydde sig om att kolla huruvida killen var en grisodlare eller inte. Han har varit reggad ett halvår och är soldat.

Tänk dessutom på vad din förkortning står för. Om jag skulle skriva "Håll din jävla käft Arvidos", så skulle jag med stor sannolikhet bli varnad. Eller?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: STFU

Betydligt mindre meningslöst än att hälsa STFU till någon som faktiskt brydde sig om att kolla huruvida killen var en grisodlare eller inte. Han har varit reggad ett halvår och är soldat.
Jag är av samma åsikt i vilket fall: "RTFM" hjälper inte de som inte känner till FAQ:en, för de känner förmodligen inte till förkortningen heller. DarkMystic visste inte vad RTFM betydde, jag snackade med honom i förrgår. Det var därför jag ville svara på för oss bägge med ett archontema.

Du har alltså inte sagt honom något, jag har sagt dig något. Då är väl mitt inlägg mer meningsfullt?
Se det inte som kritik mot din person, se det som ett råd. Sedan tyckte jag förstås att det var ett drygt inlägg också, men det var inte det som fick mig att svara.

Tänk dessutom på vad din förkortning står för. Om jag skulle skriva "Håll din jävla käft Arvidos", så skulle jag med stor sannolikhet bli varnad. Eller?
Om du tar den på allvar så tar jag tillbaka den. Jag fick intrycket att du bjöd in sådana hälsningar.

Känner du dig nonchalant behandlad av att jag kallade DarkMystic för grisodlare så rättar jag mitt fel, men som sagt så har jag samma åsikt för både grisodlare och soldater.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Re: STFU

"Du har alltså inte sagt honom något, jag har sagt dig något. Då är väl mitt inlägg mer meningsfullt?"

Tja, du bad mig hålla käft. Och det är väl hyfsat meningsfullt.

"Känner du dig nonchalant behandlad av att jag kallade DarkMystic för grisodlare så rättar jag mitt fel, men som sagt så har jag samma åsikt för både grisodlare och soldater. "

Nej, däremot tycker jag att det är nonchalant att hänga på ett forum ett halvår utan att läsa FAQ:en. Men det är inte ditt fel, och inget som jag skall lasta dig för. Däremot förklarar det mitt nonchalanta svar till trådstartaren.

"Jag fick intrycket att du bjöd in sådana hälsningar."

Jag uppskattar en rå ton om jag uppfattar att den förs med glimten i ögat. I det här fallet gjorde jag det inte. Å andra sidan kommer jag inte att ligga sömnlös.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Ännu bättre [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: STFU

Nej, däremot tycker jag att det är nonchalant att hänga på ett forum ett halvår utan att läsa FAQ:en.
Ehh... själv har jag hängt här i två år utan att läsa den. Har klarat mig hyffsat ändå. Att ta illa upp bara för att man ställer en enkel fråga istället för att ge ett enkelt svar är bara dumt och onödigt, i mitt tycke.

Hade det inte varit lättare att bara förklara hur man får nya titlar osv, det hade du gjort på en eller två meningar. Man behöver inte vara otrevlig, faktiskt.
 
G

Guest

Guest
Tråden är låst

Först och främst ett svar - nej, det går inte att välja sin egen titel om man inte är moderator eller redaktör. För mer information om det och om övriga funktioner på vårat forum. Läs våran FAQ, den finner du genom att klicka på "Hjälp/Frågor/" i menyraden ovanför.

Till ALLA, och då menar jag verkligen alla, andra skribenter i den här tråden. Det här var ju ytterst givande, eller hur? Vi lägger ner diskussionen här och nu. Känns det som om att det kliar i fingrarna? Skicka ett PM. Skärpning, tack.


/Johnny - i egenskap av modererande redaktörs-bitch :gremtongue:
 
Top