Nekromanti Eowyn & Häxkungen av Angmar i 100 tappningar

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Jag kan inte förstå hur man kan välja den bästa av de här. Jag tyckte jag råsållade men fick ändå 13 stycken kvar. Fast det var bara en som jag utbrast "OMG" över.

Jag tycker allt var rätt i den här

Tolv stycken kvar, alltså. Här är vad jag gillade med dem.

Mest menande

Mest nakna (älskar kompositionen, särskilt blodet)

Mest nedblodade Eowyn

Bästa färgtemat

Mest originella häxkung

Bästa träsnitt (älskar sådana här bilder)

Sötast

Mest imponerande

Mest sagoaktiga

Mest episka

Bästa inramning (egentligen delad plats med länken här under.)

Mest händelserika

/Han som har en tendens att överarbeta inlägg
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
Han said:
Tyckte denna var bäst av de du valt ut. Bra komposition, bra häxkung, en Eowyn på g. Kanske kunde den målats lite mer detaljerat och varit aningen mörkare i färgskalan, men annars fungerade den bäst.

Tycker personligen det ser rätt fånigt ut med svävande ögon och krona på häxkungen...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag gillade Erin Kelsos Bauer-liknande bild:



Skön komposition och inramning.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Jag gillade den här bäst:


Utmärkt komposition och perspektiv.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
solvebring said:
Många var snygg konst, men nästan ingen hade stämning och ton.
+1

Eowyns ryggtavla och en stort monster av varierande kvalitet. Några få utmärkte sig, som den Bauer-liknande som Dante länkar till ovan, men ska jag vara ärlig var det ganska mycket *gäsp* över dem. Jag ser hellre scenen i filmen.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Yikes! Det var många snygga bilder. Tyvärr många rätt töntiga med. Jag är inte sådär jätteglad i de avklädda bildera. Eller dom när Eowyn tittar trånande, eller när hon ser ut att kämpa mest av allt med sitt o-så-tunga svärd.

Art nouveau bilderna kittlade lite i mig. Jag älskar stilen. Dock var andra bättre.

Plåtbikinin till trots så gillar jag färgschema och teknik i denna.
Lite dodgy anatomi dock.

Denna var skön. Jag gillar färgerna som tusan.

Men allra bäst var nog den här. Jag älskar komposition, teknik, rörelse, ja allt med den.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Smrtihara said:
Jag är inte sådär jätteglad i de avklädda bildera.
Det är rätt många som tycks ha struntat i boken när de gjort sina illustrationer. Eller så har de helt missat att Éowyn faktiskt klätt ut sig till man och bara tar av sig hjälmen för att avslöja att hon är kvinna.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Det är rätt många som tycks ha struntat i boken när de gjort sina illustrationer. Eller så har de helt missat att Éowyn faktiskt klätt ut sig till man och bara tar av sig hjälmen för att avslöja att hon är kvinna.
Jag tycker att det är rätt så befriande faktiskt. De tar de i lite andra banor. Får massor med tankar av denna avklädda bild. Men det är kanske eftersom det får mig att tänka på bilder såsom denna och denna. Jag tänker mig nästan att bilden är skapad av en renässansmålare i Gondor sisådär 200 år efter slaget om Pelennors slätt.

Sedan... skulle jag vilja utnämna denna som: mest disney.
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Blasphemy said:
Jag tycker att det är rätt så befriande faktiskt. De tar de i lite andra banor. Får massor med tankar av denna avklädda bild. Men det är kanske eftersom det får mig att tänka på bilder såsom denna och denna.
Den bilden är klart min favorit! Av något skäl får mig att tänka på en bok jag hade om Nordisk mytologi där hjälten Sigurd dräper en (Lind?)orm och badar naken i dess blod för bli odödlig.

Jag gillar den klassiska blekfeta (men vackra) kvinnokroppen och jag gillar våld med sexuella undertoner.
Det var få bilder som egentligen frammanade någon känsla hos mig (vilket jag tycker "konst" ska göra). Den bilden var en av få jag verkligen gillade och som gjorde mig nyfiken och konfunderad. Bra skit.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Ja, jo.. Jag är inte sådär noggrann med att illustrationerna ska vara trogna boken. Jag har bara svårt för att ta bilderna på allvar när konstärerna gör Eowyn så.. Våpig.

Personligen hade jag inte kunnat låta bli att måla Eowyn med långt, blont hår och hivat hjälmen genom fönstret.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,857
Location
Off grid
Blasphemy said:
Kolla in detta.
En tävling där duktiga konstnärer visat scenen mellan Eowyn och Häxkungen av Angmar.
Vad i glödheta... är det "nya" översättningen?

Blasphemy said:
Så... vilken är er favorit?

Även om han ser lite tunn ut...

//EvilSpook
 
Top