Nekromanti EONSkada3 v1.0 till EONSuite

Mange75

Veteran
Joined
9 Jan 2004
Messages
14
Location
Lund
Jag har nu hackat ihop den nya versionen av EONSkada till Marcus Linders EONSuite. EONSkada3 bygger på EON3-reglerna.

Enjoy...och kom gärna med kommentarer.

mvh Magnus
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Detta har säkert inte med något fel i systemet att göra, men lite... intressant. Första skadan jag slog fram (Ob7T6+2) blev 65. Stackars höger skuldra...

Ser fint ut. Fast jag föredrar konkreta tärningar... :gremsmirk:

-Hjalle, inte för tärningsslagandet i sig.
 

Mange75

Veteran
Joined
9 Jan 2004
Messages
14
Location
Lund
Ob7T6+2....ganska fet slägga din gubbe har :)

Jag tror inte att det är någon felräkning, men för att användaren ska känna sig säkrare kanske man ska redovisa tärningsslagen. Vad tycker du?
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Höftade bara fram något. Likväl är medelvärdet av Ob7T6+2 den icke föraktliga summan 26. 65... Jaja, jag har alltid tur med tärningarna, följer kanske med sånna här framslumpare också. :)

Vad jag tycker... Tja, jag nödgas tyvärr säga att jag inte kommer använda detta, då jag föredrar att dräggla på sexiga tärningar i stället, så jag är nog inte rätt man för att tycka till.

-Hjalle, tycker från.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag gillar det, dock har jag ingen laptop (än iaf) så jag kan dock inte använda det.

Känns nog lite stelt om jag som SL sitter vid datorn när de slåss...
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Programmet verkar bra, men slump funktionerna verkar vara lite skumma. Att få minimum skada på OB5T6+2 och inte göra någon skada på skyddsvärde 12 2 gånger i rad verkar lite konstigt. Jag har själv kört slumpgenerator i C++ med ganska konstiga resultat på snabba CPU:er. Jag fick känslan av ifall man hade en snabb CPU slumpade funktionen rand()%5+1 fram samma tal flera gånger i rad. Däremot i Java eller C# känns slumpgeneratorerna mycket bättre, enligt min mening. Det skulle vara kul om du ville dela med dig av källkoden så kanske man kunde göra en Java Applet eller någon webbaserad applikation av det hela.
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Skulle vara bar om man kunde skriva in t ex färdighetschans, VININIT, Skadeträningar, chock värde m.m. för flera personer och sedan välja en anfallare och en försvarare och genera ifall man träffar, skadar och vilken skade effekten blir samt hålla koll på total skadan för varje person.
 
Top