Nekromanti EONs skadesystem; Blodförlust etc.

zorbaz_89

Veteran
Joined
19 Jan 2008
Messages
20
Location
Lysekil & Falun
Hej, jag är en SL. och spelare i EON 3 men förstår fortfarande inte Eons skadesystem fullt ut. Speciellt blodförlust och blödningstakt. Jag har läst hela EON 3s Spelledarbok och spelarens bok men skulle gärna vilja lära mig det bättre.

Tacksam för svar
//Annika :gremwink:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Spelare och ev. SL sökes i Lysekilsområdet

Jag (SL) och min grupp bor i Mölndal och spelar Eon, men min familj har just köpt sommarstuga i Grundsund(ganska nära Lysekil om jag minns rätt). Till sommaren när allt är färdiginrett, planerar jag att ta med mig min grupp ut och ha, om inte spelvecka så åtminstone spelhelg. Du är välkommen!
Hälsar Jonatan Kilhamn

P.S. den här tråden kommer förmodligen snart att flyttas till Evenemang- och Kontaktforumet, eftersom det finns ett sånt.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Hejsan,

När en skada tillfogas på ett offer kan blödningstakt uppkomma (skador ger aldrig direkt blodförlust).

Blödningstakten antecknas med kryss under "Blödningstakt" och ges offret flera skador så läggs dessa samman i raden.

I slutet av varje stridsrunda kontrolleras om en person har blödningstakt eller inte. Om inte, händer inget. Om offret har blödningstakt så kontrolleras vilken rad det sista krysset finns på och så läser man av vad som står i kolumnen till höger (+1/minut, +1/runda, +2/runda, etc).

Om det står +1/minut så får offret ett kryss blodförlust varje spelminut, eller var 15:e stridsrunda. Oftast är dessa små blödningar ofarliga för offret. Faran ökar radikalt när man börjar få blodförlust varje runda. Detta då blodförlust räknas in vid både Chock- och Dödsslag.
 
Top