EDIT: Jag ska formulera mig lite bättre:
1) Hur kommer det sig att beslutet tagits att dölja metaplotten för spelledare? Finns det inte risk att spelledare hittar på egen metaplott (som sedan krockar med senare utgivet material) eller att metaplottsugna spelledare väljer ett annat spel? Jag har inte läst nya Eon, men om det inte finns 1-2 sidor som översiktligt förklarar metaplotten (det gick bevisligen att göra på ett kort stycke här ovan), varför inte?
2) Hur kommer det sig att man valt att göra "Spelpaketsboken" helt exklusiv för backers? Jag förstår varför man nu känner att man måste hålla löftet man gav under crowdfundern, men varför i hela friden lovade man något så konstigt? Paketet verkar ju, vad jag förstått av Ymir, vara sprängfyllt med användbart stoff om precis allting. Det verkar underligt att undanhålla detta från senkomna Eonspelare. Kan ni inte skicka ut typ en enkät till era backers, "skulle du vara OK med att vi om ett år släpper spelpaketsboken även till ickebackers"? Jag har svårt att tänka mig att någon med vett i skallen är så egoistisk att de inte svarar "jaförfan, självklart".