Nekromanti Eongeneratorn version 0.53

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
It's my birthday och därför bjuder jag på en ny version av generatorn

Kommer inte ihåg alla förbättringar som gjorts sedan förra versionen, är lite dålig på att bokföra sånt.
Men den viktigaste funktionen är väll att alla skadetabeller funkar som de ska nu.

Som vanligt är kritik välkommen...

Eongeneratorn v0.53
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
det är en vän till mig som ville ha den kategorin men det blir väll diverse användbara rese grejer.
Priser för att resa med fartyg mellan olika städer.
Möten på landsvägen
Hur lång tid det tar att färdas mellan olika platser. (Har försökt klura ut ett bra sätt att mäta avstånden på mundana kartan men inte kommit på något bra sätt ännu)
Och en nästa dag generator, vad blir det för väder, vilka bytesdjur finns i närheten, händer det något särskillt i de omkringliggande byarna.
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
1 Dagsmarsch är ungefär 42 kilometer, eller om det var 48 - Orkar hur som helst inte ta upp spelledarskärmen och titta. Men du kan väl gångra det med något efter att du checkat alla avstånd manuellt med en linjal eller något :gremtongue: Men annars är jag nöjd med generatorn thus far. Keep the good work flowing!

Iavhé, som är trött, mycket trött.
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
nice nice ,gillar det hela o gillar kartan man såg i början ,bravo ska du ha :] och rese knapen ser jag väldigt fram emot t-red! nice work :gremlaugh:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Ser bra ut!

Sedan är det kanske bara jag som är språkfasciskt, men om det inte är för mycket besvär... ta bort alla stora bokstäver och bindestreck från maträtterna på värdshuset! Det tillför inget och gör läsningen jättejobbig eftersom man hela tiden stannar upp under läsningen :gremtongue:

Skulle du vilja ha en funktion för att slumpa monster efter område (enl. Monster i Mundana) kan du få en lista av mig.
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Ska se över det här med stora bokstäver.
Och den där listan lät väldigt intressant så den använder jag mig gärna utav.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fnuck!

Den här generatorn var ju grym! Skapliga skills du har grabben. Den skall användas snarast möjligtast.
 
Top