Nekromanti Eongeneratorn 0.52

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Ny version av generatorn. Största nyheten är hantering av huggskada samt möjlighet att hålla koll på 4 skadade personer samtigt. Men det finns en hel del små nyheter sedan förra versionen.

Som alltid är konstruktiv kritik, tips och buggrapporter välkomna.
Eongeneratorn 0.52
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Man kan inte längre välja land eller vilken adelstitel man har när man genererar förläningar.
Man kan inte längre välja kvalitet, vikt eller sort på ädelstenar.

Gillar verkligen den nya skadedelen! Underbart smidigt och elegant! Som vanligt bra jobb!
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Den blev lite knepigare på ett annat vänster igenom att man klickar upp som fönster som poppar upp, men annars så ser det bra ut som vanligt!
Jag gillar det och verkar som visa saker går inte att välja verkar som, tex språk på böckerna och ädelstens karaten som fanns förut...förutom det ser det lovande ut! ^^
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
domo arrigato :]
iofs nu kommer jag va lite mer krånglig tyvärr ,upptäkte att man inte kunde välja färdigheterna böckerna skulle ha heller utan man bara kan slumpa fram dom xD
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Wow! Det där är service på hög nivå! Impad!

EDIT: Dock verkar man inte kunna välja land på förläningen eller kvalitet på ädelstenar.
Man verkar inte heller kunna välja anfallstyp (högt hugg etc.) mot fyrbenta varelser. Dessutom verkar texten bli konstig om man vill välja träffområde och skada själv, istället för att slumpa.
+/- knapparna till alkemiska preparat verkar inte funka.
Konstverken är inte centrerade i rutan, utan lite till vänster.

Fortfarande bara småsaker!
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Här kommer ännu en mindre uppdatering.
Eongeneratorn 0.52d
Vad gäller träfftabeller för fyrbenta djur så kommer de komma när jag är klar med skadetabellerna för kross och stick.
Hittar inga problem när man väljer träffområde men det kan behövas ett förtydligande, det är tärningsslaget man fyller i.
Vad gäller kvaliten på ädelstenar så är inte den delen skriven ännu så jag disablar det valet så länge.
Resten av det som påpekades bore vara åtgärdat med den här versionen.

Finns det några önskemål på nya slump funktioner?
En polare tyckte det borde finnas en "nästa dag knapp" alltså en knapp som genererar datum, väder och lite små händelser som händer i den närmsta socknen. Något annat som behövs, eller bara känns som det saknas?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Den ser mycket bra ut, efter att bara ha kollat runt lite. Den kommer helt klart att bli mycket användbar.
 
Top