Nekromanti Eonformulär

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Jag hade inte spelat rollspel på ett rätt bra tag, på grund av lumpen, och började spela lite eon med polarna... jag hade inga formulär kvar och gjorde ett kvällen innan spelmötet. Jag tyckte det blev rätt bra, men så känns det hela tiden som man kommer på nya saker att lägga till, eller saker att ta bort. Skulle vara bra med lite feedback från er; vad hade ni velat se för ett bättre formulär?

http://www.burk.nu/filer/eonform.pdf
 

Hayel

Veteran
Joined
30 Oct 2004
Messages
5
Location
Östersund
Det enda jag har att anmärka på är att jag skulle vilja ha lite mer plats på bakgrund, personlighet osv...

annars allting bra
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Fina formulär måste jag medge.

Det ser ut att ha det mesta. Det enda jag kommer för tillfället är att i den nyare forumlären finns färdigheten Handel (PP) med bland de redan dit skrivna färdigheterna men egentligen så går det ju lika bra att skriva ned handel på övriga färdiheter. Sedan så finns även Slagsmål med där men jag brukar ändå skriva ned den bland övriga färdigheter av gammal vana och skulle jag vilja veta vilket värde jag har så är det ändå där jag kollar :gremlaugh: så det kan lika gärna få stå där enligt mig.

Dessutom räknas Insikt ut med (PSY+SYN)/10+(Stridsvana/2) och förflyttningen är meter/runda inte meter/sekund.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Lite kommentarer

Här följer några reflektioner:

Skriv Hörsel, så att det passar ihop med formatet på de andra attributen som ju är skrivna utan förkortning...

Skriv inte "Ammo", det passar inte in bland de övriga svenska termerna.

Under Bärförmåga har det dykt upp ett "=" som inte finns med någon annan stans.

Det är alltid praktiskt att ha en ruta för att räkna samman vikten av utrustningen längst ner i tabellen.

Är inte utrymmet för Gruppmedlemmens namn snålt tilltaget? Tänk att du ska kunna få inte för- och efternamn (inkl. titel).

Jag brukar tycka att det kan vara användbart med ett extra utrymme för anteckningar där man kan skriva saker under spelets gång, ex. namn på viktiga personer och olika ledtrådar.

/Emil
 
Top