Nekromanti Eon2 kontra Eon?

Hatir_UBBT

Veteran
Halloj

Ny på forumet här. Började spela runt 1988 och köpte tidigt Eon när det kom, då Drakar och demoner började de ut i det skedet. Jag spelade en del Eon och gillade det verkligen. Vi köpte väl alla dåvarande produkter som fanns en drygt 13-14 stycken. Sedan har det inte blivit något spel på ett par år (kanske 2-3 år??)

Då kommer jag då till slut till frågan....*puh*
Då vi har två exemplar av de första grundreglerna så undrar jag om det är någon poäng i att köpa de nya grundreglerna, delux och vad de nu heter. Är det så pass mycket regeländringar eller går det bra med de gamla?

-------------------------------------------------------

"Anletet känner den bane som kommer
svärdet bidar i svaga fingrar
Lik lansetten glider ljudlös
spetsig ramm mot hjärterum"

(Denna profetia är hämtad från ett annat rollspel och förutspår en ärkeskurks död, vilken ärkeskurk?) :gremconfused:

keraii

Veteran
Keraii's advice

Håll i slantarna tills i höst. Eon 3 är på gång och det är inte sååå stora skillnader. Tanka ner Errata från NeoGames hemsida så har du schysst koll på läget i alla fall. DeLuxe-utgåvan är snygg men innehåller för lite nytt för att det ska vara motiverat om du redan har reglerna (även version 1).

lijat

Swordsman
jag tycker inte att det är värt att köpa eon2.
personligen tycker jag att dom ändringar som gorts till eon2 är till det sämre det enda som är nytt och bra i eon2 är infot och reglerna om örter och sjukdomar.

Looki looki titta vad vi hittade här då...

En liten länk till en infosida om vad som är nytt till Eon 2 kanske?

Om du intresserar dig av Eon 2 samt saknar Geographica Mundana och Fjärran riken och intresserar dig av även dem - då skulle Eon grand luxe kunna vara ett vettigt och prisvärt alternativ. Den är dock slutsåld i neoshopen men finns kanske hos någon av återförsäljarna.
Annars skulle jag vänta på ett eventuellt Eon 3 (även om det nog kan ta en tid).

Eder tjänstvilligt

/Ljusetsriddare

Hatir_UBBT

Veteran
Re: Looki looki titta vad vi hittade här då...

:gremconfused:Tackar så mycket för hjälpen. Vi köpte nyligen Atlas så vi har Geographica och Fjärran Riken så dom har vi. Jag var mer nyfiken på om det var värt pengarna och köpa Eon 2.

Men då vet jag att det kommer en trea snart.

Tack än en gång.

-------------------------------------------------------

"Anletet känner den bane som kommer
svärdet bidar i svaga fingrar
Lik lansetten glider ljudlös
spetsig ramm mot hjärterum"

(Denna profetia är hämtad från ett annat rollspel och förutspår en ärkeskurks död, vilken ärkeskurk?)

HerrBjörn

Warrior
Givetvis går de andra lika bra..
Den nya innehåller mest lite ändringar som är ganska självklara när man tänker efter lite (och ser dem :gremgrin:)
Men om man vill vara riktig värsting så köper man självklart
Eon Super-taco-mango-mega-hyper-dyper-DELUXE eller vad den heter..
Jag rekomenderar att ni lägger de pengarna på att köpa andra moduler som ni inte har exempelvis M&M, Religioner eller V&N..
Mycket bra allihop..