Nekromanti Eon the MMO

Krogan

Veteran
Forst av allt vill jag saga att jag vet att folk har pratat om detta for men jag vill bara att Neogames ska veta hur mycket jag vill att dom ska gora ett MMO pa EON. Jag bor i Australien nu och satt och tankte pa sverige, hur som helst sa vill jag bara saga att Mundana ar helt utan tvenkan den basta rollspells varld jag nagonsin har spelat. Jag skulle nog vilja saga att den ar helt och hallet perfekt. Och ett MMO baserat i Mundana skulle vara sa enormt grymt att jag inte kan forklara med ord.

Sa snalla, snalla NeoGames, gor ett MMO pa Mundana.

Ludwig

Veteran
Rent ekonomiskt skulle det nog inte vara en bra idée. För att inte tänka på alla servrar osv. Om inte de säljer idéen till ett spelföretag, som i sin tur säljer vidare den uppåt. Dock så tror jag inte att de skulle försöka göra ett MMORPG utav ett rollspel vars utsträckning knappast når utanför Sveriges gränser (tror jag inte iallafall).

Men man skulle nog kunna starta det som ett MUD. :]

Nadorou

Veteran
Inte nödvändigtvis som MMO, men gärna ett vanligt datorrpg i Mundana. Förlusten av EON: The Face of Decaption smärtar mig ännu. :gremfrown:

Big Marco

Vampyrchef
EON - The Face of Deception

Förlusten av EON: The Face of Decaption smärtar mig ännu.

Mig med. Det var ju nästan tio år sedan det hela satte igång. En trailer från projektet finns här: EON - The Face of Deception. För att vara såpass gammalt (trailern är från 1999 har jag för mig) tycker jag att det fortfarande ser rätt bra ut.

Nadorou

Veteran
Re: EON - The Face of Deception

Det är trevligt att se att den Heliga Trailern fortfarande finns kvar. Tittar till den då och då när jag blir nostalgisk. :gremsmile:
Men sant som du säger, det ser fortfarande bra ut. Grafik av det bästa slaget, det som överlever tidens tand. Då det begav sig var det ju tillochmed ganska modernt och high-tech.
"It is said that the horrible Hyggle beast make their lair here." - Instant love. :3

Ludwig

Veteran

Måste faktiskt säga att jag spelar hellre ett sådant spel med den "gamla" grafiken och fler möjligheter, än ett nytt med underbar grafik fast tråkig handling.
Hur var spelet upplagt föresten, var det så att man kunde ströva omkring fritt eller var det ban-baserat? Vilka länder och områden rörde det sig om?

Nadorou

Veteran

Om du tittar på trailern ser du hur spelet ser ut. Stuket är samma som Baldurs Gate och alla de där andra isometriska spelen från förr. Vad jag minns av en artikel i PC Gamer skulle spelet utspela sig i Soldarn, och då HELA Soldarn, med möjlighet att gå överallt från första början. Det i sig var något häftigt, tyckte jag, men tydligen skulle ens konpanjoner ha egna mål och drömmar, och kunde sticka om de inte kom överens med dig.

Big Marco

Vampyrchef

Det var fritt upplagt, med mycket inspiration från dels Baldur's Gate och dels Fallout, ndg hur spelet skulle spelas. Den röda tråden var inbördeskrigets Soldarn och man kunde som spelare välja om man var med Kung Vidsyntes eller på Hertig Amirros sida. En anekdot kan vara att äventyret "Regnsynd" var ursprungligen en sk sidequest från dataspelet.

Mer info finns här: http://rpgvaultarchive.ign.com/features/interviews/eon-1.shtml

Nadorou

Veteran
En vacker dag, när jag blivit ninja, skall jag producera ett spel i Mundana. :gremgrin:

Det vill säga, jag skall producera ett spel som utspelar sig i Mundana. Men det vore kanske inte så dum idé till en rollperson, när jag tänker efter...

Ludwig

Veteran
"Om du tittar på trailern ser du hur spelet ser ut. Stuket är samma som Baldurs Gate och alla de där andra isometriska spelen från förr."
Ty så förtäljer inte alltid spelayouten alltid spelupplägget. :]

Jag förstår inte dock hur färdighetssystemett skulle ha anpassatst på ett effektivt sätt. Svårt att tillämpa svårighetsgrader gentimot handlingarna som sker, det vill säga låsdyrkning, smyga, jakt, vapenfärdigheter och så vidare?

duvan

Warrior

Hur långt kom spelet i utvecklingen, hann det komma till betan? antar att det inte kom något demo, men en betaversion på vift skulle inte jag tacka nej till iaf.

Big Marco

Vampyrchef
Jag förstår inte dock hur färdighetssystemett skulle ha anpassatst på ett effektivt sätt. Svårt att tillämpa svårighetsgrader gentimot handlingarna som sker, det vill säga låsdyrkning, smyga, jakt, vapenfärdigheter och så vidare?

Fasta svårigheter. Lite så som det var i Vampire: Bloodlines.

Big Marco

Vampyrchef

Hur långt kom spelet i utvecklingen, hann det komma till betan? antar att det inte kom något demo, men en betaversion på vift skulle inte jag tacka nej till iaf.

Det finns två demon, båda dock pre-alpha och mer konceptdemon än fulländande spel. Men det ger kanske två-tre timmars underhållning. Det är från dessa demon ingame-grafiken i trailern till största delen kommer ifrån.

Ludwig

Veteran

"Men det ger kanske två-tre timmars underhållning."
Två till tre timmar är dock mer än ingen timme. ;]
Minns hur man nötte ett demo i veckor när man var liten. Att lägga ut betan kan blossa upp ett nytt intresse som kan slå rot till något större? :]

Nadorou

Veteran
Ty så förtäljer inte alltid spelayouten alltid spelupplägget. :]
Ah, det var jag som missförstod din fråga, Ludwig. 'rsäkta. ^^'

Ceterum censeo EON:FoDD esse eximam. För övrigt anser jag att EON:FoDD bör släppas.

Boldtaar

Warrior

Inga funderingar från dig eller någon annan att skriva en äventyr/kampanj som bygger på handlingen som var tänkt till spelet?

Big Marco

Vampyrchef

Inte direkt, jag har ingen tid för det. Tyvärr.

Men jag har nog kvar alla koncept- och designdokument någonstans.

Boldtaar

Warrior

Är intresserad om du skickar det. Eller om du bara skickar det till Kim så att det inte går förlorat