Nekromanti Eon SE-webbsidan i ny version!

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Hallå!

Det var ett tag sedan det kom någon ordentlig uppdatering av Eon SE, men nu är den här. De största ändringarna ser jag nog bara själv, eftersom de ligger under ytan. Men jag kan utlova att sidan ska gå snabbare att ladda och vara enklare att hitta på. Massor av inaktuellt material har försvunnit och tillåtit Eon SE att bli en luftigare och vackrare webbplats.

Nu över till själva innehållet. Först och främst har jag länge irriterat mig på att många verkar ha tyckt att allt på Eon SE inte håller så hög kvalitet, och där har jag förstås haft mig själv att skylla - jag har varit dålig på att läsa igenom inskickat material utan har bara slängt upp det på webben. Men nu är det slut med detta. Under en månads tid har jag genomfört en ingående genomgång av sidans innehåll. Mina egna texter har förbättrats, andra personers texter har blivit redigerade och en hel del saker har försvunnit från sidan.

De största nyheterna är på PDF-fronten. Alla kvarvarande äventyr finns numera layoutade och färdiga för utskrift. De har därmed blivit mer lättlästa, men framför allt mycket vackrare. Vi kan även presentera två stycken PDF-rollformulär som jag jobbat med under en längre tid. Det är givetvis svårt att trycka in allt viktigt på en eller två sidor, men jag tror jag har lyckats ganska väl. Kom dock gärna med kommentarer - jag är lyhörd, för inget ju roligare än att folk verkligen använder formulären. På gång är även specialformulär.

Den genomgående tanken med den här uppdateringen är förstås att materialet skall vara mer användbart och kvalitativt, men också att sidan skall bli mer personlig och rolig att besöka. På den fronten är en hel del planerat, även om inte allt kommit med i den här första vevan.

Även nyhetssidan har blivit bantad och allt finns numera på startsidan, som man som vanligt når tillbaka till genom att klicka på Eon-loggan till vänster. På startsidan kan man snabbt och enkelt hitta den senaste informationen. Men som vanligt är den tillförlitligaste källan Neogames egen Neowebb.


Kom gärna med kommentarer om vad ni vill se på sidan och saker som fortfarande kan förbättras.

/Emil
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Måste alla PDF:er vara zippade? På min högskola används Macintosh istället för riktiga datorer och de är inte utrustade med zip-program (och vi får inte hämta hem program)

Willie
 
Top