Nekromanti EON på engelska!

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Har Neogames tänkt släppa EON på engelska? I så fall när kommer det ut? Om inte, varför inte?
Jag menar är det för likt något populärt engelskt/amerikanskt rollspel så att det skulle bli utkonkurrerat eller vad? Jag menar annars borde ju EON ha alla förutsättningar att sälja bra! När jag snackade med min amerikan/kanadensiska vän om EON blev han eld och lågor(som ni kanske läst i mitt tidigare inlägg...) och ville absolut veta mer!

//"Fredda the mean" som inte tror att EON skulle bli sämre för att det kom ut en engelsk version också... =)
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Förutsatt att en professionell och akademiskt skolad översättare anlitas (Neogames egen språkbehandling ger jag inte mycket för) så skulle jag välkomna en översättning av Eonmaterialet till engelska. Jag tror verkligen att det skulle kunna bli en stor grej.

- Targon, skrivare
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det är nog lite svårt att slå sig in på en utländsk marknad hur som helst. Som jag förstått det så fanns det idéer på att göra en översättning att släppa ihop (eller strax efter) dataspelet, men nu när det är nedlagt tills vidare så lär det dröja med Eon på engelska.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

Lord Lukas

Veteran
Joined
28 Jul 2001
Messages
52
Location
Stockholm / Sverige
Jag vet ine riktigt hur det är utomlands, men jag antar att det finns många olika rollspel, så det lär ju finnas en j***a konkurrens. För att lansera ett spel måste mycket pengar satsas, och det är en stor risk. Finns det inte en ganska stor risk att de (neogames) blir sittandes med 100 000 ex av eon på engelska som de inte blir av med. Hur blir det då med böcker som "NEOTECH OFFENSIV" och "SJÖFARARE & PIRATER" om alla pengar tar slut. Visst skulle det vara kul med eon på engelska, men jag anser att det är bra om man väntar lite med det.

Lord Lukas - lord of the forgotten relm.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Inte mig emot att de väntar. Tvärtom. Det är ju exempelvis bättre att de får klart Jargienmodulen och en rad andra väsentliga moduler först, innan de vågar sig på saker som egentligen till slut kan visa sig vara rena vansinnesprojekt. Det är ju trist om Neogames skulle konka innan viktiga moduler har släppts. Tala om att i så fall sitta på pottkanten såsom Eonfrälst!

- Targon

"On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
*suck*
Jaja, jag får väl översätta EON-boken över ICQ till honom då...=(

//"Fredda the mean" som inte är helt seriös med ICQ översättningen....
 
Top