Nekromanti Eon ny spelledarskärm?

Aeon

Warrior
Joined
10 Apr 2002
Messages
207
Location
Ekerö, Stockholm
Jag köpte Eon spelledarskärmen för många långa år sedan, då samtidigt som krigarens väg vilket gjorde skärmens skadetabell obrukbar redan då jag fick den. Skärmen blev ännu obrukbarare med Eon2 och jag har faktiskt aldrig använt den för att den alltid varit så out-of-date. Nu står det i webshoppen (neogames) att en ny verision är på väg.

Nu undrar jag, eftersom jag inte ens kan se över skärmens kant (jag är ganska kort) ifall Neogames har lärt sig av Skymninghems idé: att skärmen är liggande?

Snälla säg att det är så, och ännu bättre, kan en Eon2 version (tänker främst på skadesystemet) släppas också för dom som älskar extraskador (extraskador i horder)?
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag håller med, alla spelledarskärmar e så höga...
Skymningshems skärm är nog den bästa jag använt... Den är lagom hög, dessutom är den apsnygg!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
På Carl Johans tid...

På Carl Johans tid så snackades det om att nästa spelledarskärm skulle bli liggande. Detta var alltså nåt år innan Skymningshems grundbok ens fanns på tryckeriet.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: På Carl Johans tid...

Synd bara att det aldrig kom ut någon... jag vill han en skärm! :gremfrown: (kör tillsvidare på en laptop med tärningssimulator och en massa bokbläddrande...)
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Neosvar

En Eon skärm är under arbete (senaste arbetsmötet angående skärmen idag faktiskt), och utseendet blir enligt den förutbestämda formen som bestämdes för över ett år sedan, 3 liggande A4 sidor.
Den kommer dessvärre inte tillverkas i 2 olika modeller för Eon 2 och 3, men för de som vill ha det gamla systemet så ska tabeller för Eon 2 finnas för nerladdning.

Jag hoppas att detta ska glädja spelare av båda systemen. Jag vet att många har väntat på en skärm, och det är hög tid att det faktiskt kommer en!
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Neosvar

Yay! SL-skärmar FTW! Hejja Neogames! :gremsmile: (när kan vi se fram emot de efterlängtade skärmarna, förresten? :gremwink:)
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Neosvar

3 liggande A4 låter lovande det... :gremsmile:
Låter precis som jag vill ha en skärm, kommer det finnas med manöverkort för strid och sådant också?
Det var ju något av det bästa med den gamla skärmen. Kort att dela ut till spelarna så man slapp förklara vad de kunde göra varje runda... :p

Är skärmen nästa släpp och när väntas den?
Vad kommer efter den (och eventuellt före)?

Sedan måste jag bara berömma karaktärsbladen, och samtidigt fråga en sak om dessa på hemsidan... I produktlistan står de som slutsålda, är de redan det? :gremconfused:
Dessutom är fortfarande med på releaseplanen trots att de är släppta...
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Re: Rollformulär

Finns det någon stor tom ruta på nya rollformulären där man kan rita porträtt eller heraldiska symboler?? Och finns det plats för stridskonster? Finns det så verkar de ju nästan perfekta.

//Boboliwsy - funderar på att beställa rollformulären, om de inte är slutsålda redan...
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Rollformulär

Jodå... En egen ruta för porträtt, en egen för heraldisk symbol...
Plats för stridskonster finns det också, med tillräckligt av plats... Tillräckligt om man bara har en stridskonst iallafall...

Dom är helt ok, faktist... Finns bra rutor för familj, en riktigt cool datumruta där man kan skriva upp viktiga händelser och deras datum... Osv.
Personligen gillar jag dom stenhårt... Dom är rätt snygga också... Inte lika snygga som DoD6 bladen (inte expert, för expert e inte så snygga), men nära nog...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: På Carl Johans tid...

Nu vet jag inte direkt när Skymningshem trycktes men Krilles idé kring liggande spelledarskärmar har funnits rätt länge.

/Han som plockar fram trådar ur (den nu trasiga) fickan
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Rollformulär

Min fråga är; är det någon skillnad mellan dem och de gamla fyrsidiga man fick med i startboxen?
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Rollformulär

Färgsättningen är annorlunda. Enligt mig så är den nya färgen inte lika bra som den gamla. Den gamla var mer läsbar, i hyfsat ljus och med pigga ögon så är det inget svårt läsa på dem, men klockan 3 på natten efter 10h spelande så blir det problem (men det blir väl kanske med alla fomulär).

Annars så har jag inte sett några skillander men jag har inte precis genomfört en grundlig undersökning.

/Marcus
 
Top