Nekromanti EON med alternativa regler

Rygar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
190
Location
Federationen
Re: Forgivnation

Jag vill inte vara petig, men han hade ju faktiskt rätt... I eons system ingår ju slagen på träfftabeller(och andra äckliga tabeller) och t10 slag.. att slopa eon-systemet är att slopa hela och inte bara delar (naturligtvis kan man också slopa bara delar, men då ska man lägga fram det som att man ska slopa bara delar och inte hela systemet)

Detta är naturligtvis ett fullkomligt meningslöst inlägg och de behöver därför itne svara, men jag kände att nån måste rädda Marukusu, han är ju så söt.
 

Lich

Veteran
Joined
29 Sep 2004
Messages
16
Location
Katrineholm
Stackars dig - en enkel fråga om tips och så får du bara skäll för att du vågar prova något annat än standard EON i den världen.

Nåja, jag skall inte spä på med eländet.

Jag och en kamrat håller precis på att sätta i hop en kampanj i EON världen baserad i Soldarn. Nu hoppas jag att alla känsliga inte läser- vi tänker använda D&D 3.5 regler!

Anledningen till att vi gör det är två. För det första tycker vi EON är en trevlig och välskriven värld och vi vill gärna gynna ett bra svenskt välskrivet spel genom att köpa deras produkter. För det andra har vi spelat D&D sedan Jesus var pöjk och kan systemet utan och innan precis som hela spelgänget. Vi fokuserar hellre på att göra en bra spelupplevelse än tvingar ett gäng gubbar bröta med OBT6 och filament som dissiperar i terrängen.

Magin är för övrigt det enda vi fipplat ordentligt med från D20 reglerna för att få det hyfsat i EON.

Om du är intresserad av detta går det bra att lägga mail direkt till mig via forumet.

Klart grabben ska köra Rolemaster om han vill.
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Re: Hädare där!

Jag tycker det låter som en bra idé. Får hoppas du blir klar innan jag kommer hem...
Jag har kört Rolemaster i några år, och gillar på något sätt det systemet lite framför den enorma mängd T6 det kan bli ibland i EON.
Jag älskar världen definitivt, och spelar EON för den underbara världen och känslan. Om man sedan använder sig av friform eller annat regelsystem, spelar inte så stor roll, bara systemet är smidigt.
 
Top