Ja.Diamantäpplet är inget bra nybörjaräventyr eftersom det är en del i en längre serie (som jag visserligen inte har spelat även om jag läste det första äventyret när det släpptes) och kanske lite för svårt.
Ja.Då tycker jag Sorgernas brunn bättre. Lagom dåligt och enkelt precis som nybörjaräventyr ofta är. Eller Regnsynd, kort, visserligen skitbra äventyr som trots sin epik är ganska enkelt för nya rollpersoner att klara av.
Ja.Men själv ser jag gärna ett NYTT äventyr till Eon4.
Persson said:Huvudtagen vill jag att Neogames gör valen som de tjänar mest pengar på så de överlever.
Håller med till 100%, uppdelat gör att spelledaren kan sitta och spelleda sin strid medan spelaren som dött i sagda strid kan skapa sig en ny karaktär (exempelvis).Mundo said:Något av det bästa som gjorts i min mening, måste vara hur Eon 3 böckerna kom. I SL och Spelar bok. Köpte två spelarböcker direkt, för vi är en stor grupp och det är sjukt behändigt när man ska införskaffa utrustning, skapa karaktärer, höja färdigheter etc.
160 sidor? Jag hör en arme av Eoniter skrika i fruktan, men plötsligt gick nya Eon från att vara "Något jag inte skulle röra med tång." till "Något jag skall hålla ögonen på."
(lustigt nog är det många av dem som verkligen gillar Eon, men av någon anledning aldrig har orkat sätta sig in i hur regelsystemet fungerar utöver "ObXT6 under något värde...")En fråga bara, beskrivningen av Absalon, är det nytt material eller kommer det vara hämtat ifrån Fenix-artikeln som kom ut för något nummer sedan?


Jag tänker i alla fall följa utvecklingen för om det är något som Eon bevisat är att det samlar inbitna spelare.Så ser jag på bloggen att det sker arbete med magireglerna också. Eftersom det är mitt största intresseområde så är jag lite nyfiken på vad vi kan vänta oss för förändringar där