Nekromanti EON IV som ebok?

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
tull;n59289 said:
Google-fu sviker mig. Kan man köpa EON IV som ebok eller pdf?
En pdf-version följde med, om du köpte via crowdfundern, annars typ inte.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Den PDF'en var dock inte en slutgiltig version av grundboken, och en hel del har ändrats mellan crowdfunding pdf'en och den släpta grundboken.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
En inte för vild gissning är att Helmgast bedömt att den sprids utan att de får betalt för sitt arbete, därför ingen slutlig version som e-bok.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
För att återuppliva en död tråd: Jag tycker att det är extremt synd om Helmgast inte vill sälja PDF:er. Det betyder nämligen för min del att det blir extremt osannolikt att jag köper Eon IV. Och då får de ju inte heller betalt för sitt arbete...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
När det gällde försäljningen av PDF:er till Fantasy! är det ungefär en såld PDF per 90 sålda fysiska böcker. Så Helmgast kanske också har gjort analysen att det är ”mycket skrik för lite ull”, som det heter. Om man inte bara gör en vanlig snabb-PDF utan finesser.
 

Logros

Veteran
Joined
28 May 2008
Messages
77
Jag gillar fysiska böcker men herre gud vad najs det är med digitala regelböcker. Att kunna söka i boken är helt underbart, och att göra egna bokmärken för allehanda saker som just jag är intresserad av för just den här karaktären är också riktigt najs. När fem pers ska dela på 1-2 fysiska böcker så funkar inte riktigt det.

Jag förstår rädslan att det sker ohämmad spridning, men jag tror (hoppas) att eon-fans inte skulle göra sånt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag tror nog Arfert är närmast sanningen här. Trots allt säljs det hur mycket rollspel som helst idag som DRM-fria pdfer, ibland för upp till $30. Mig veterligen är den olagliga spridningen av dem mycket liten (någon som har en annan erfarenhet?)

Det är jobb att sätta ihop den, däremot. Jag tror Helmgast gjort bedömningen att det är jobb de hellre lägger på annat.

Fast vi kan ju inte veta säkert förrän vi får en kommentar från dem :)
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Stämmer mycket bra.
Som det ser ut nu lägger vi hellre tiden på att jobba med framtida moduler. Sanningen är ju den att om vi skulle prioritera upp ebok så blir vi ju tvungna att prioritera ner något annat.
 
Top