Nekromanti Eon IV Skype

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Hej!

Jag funderar på att vara SL för ett äventyr som utspelar sig i Eon IV:s spelvärld.
Min förhoppning är att hitta 2-3 tålmodiga spelare som kan delta 1 dag i veckan.
Det är även ett plus om era spelkaraktärer har en relativt god moral, och inte har glädje i att döda och förstöra.
De ovanliga raserna såsom t ex pyar undanbedes ödmjukt.

Min tanke är att äventyret skall utspela sig nära Randarro, ute på landsbygden.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Definitivt intresserad men det skulle vara intressant med lite mer info om vad för typ av spel det kommer bli (typ tema eller liknande) och när det är tänkt att det kommer dra igång? :)
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Hej Jens, kul att du vill delta. Det är jag, Isak. Vi spelade ihop med Fritjof.

Jag har en idé om ett äventyr, men jag är osäker på vad för slags tema det faller in under. Eller tänkte du på spelstil, t ex sandbox modellen? Jag hoppas kunna ge spelarna ett par "spår" i handlingen, så att de kan välja vilken av dem som de vill följa; och när.

Jag har för tillfället gott om tid, och kan börja redan denna vecka, om allt går väl.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Jaha är det du Isak, kul! :)

Tänkte lite mer är det high/low-fantasy, grisodling eller epic tale of heroism, typ av karaktärer som passar i handlingen osv.

Ok så typ lite spindelvävs-aktig plot alltså, med ett flertal spår/stories som man kan besöka i vilken ordning man vill (oavsett om de leder till samma saker eller ej)?

Personligen kommer jag nog inte kunna hoppa in i någonting förrän nästa månad då jag lite semester och liknande inplanerat snart, men ifall inget börjat innan dess så kan jag ju iaf anmäla intresse preliminärt :)
 

Cirid

Veteran
Joined
27 Aug 2004
Messages
25
Location
Sverige
Jag är möjligen intresserad om detta fortfarande är aktuellt.

Har velat prova på eon och det verkar inte finnas någon aktivitet på den fronten i hemtrakterna.
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Kul. Denna vecka kan jag inte delta, men nästa går nog bra.
Vardagskvällar låter bra för mig.
Om ni skickar mig ett meddelande med ert Skype namn så kan jag ordna en Skype grupp.
Ifall ni vill, så kan ni redan nu börja att göra era spelkaraktärer. Ju tidigare jag vet vad ni har för spelkaraktärer, desto mer kan jag anpassa äventyret efter dem.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Om vi spelar innan Fredag nästa vecka så kan jag då, dock kommer jag vara i Österrike from Fredag-Torsdag därefter :)

EDIT: skulle personligen tycka det var kul om vi som spelare kunde skapa karaktärer tillsammans för att kunna väva ihop dem/deras backstory lite lättare. :)
 
Top