Nekromanti Eon IV + roll20

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Är det någon grupp som har macros etc för Eon IV? Rollable character sheets etc?
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Har ett macro för ob slag och en icke Rollable character sheet. Något av intresse?
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Vi har också ob slag, tror de finns ett skript för det här på sidan någonstans. Undrade mer om någon orkat fixa sheets + macron för strid, utmaningar etc.

det ända jag saknar med vårt ob macro är att man inte får se tärningarna på samma sätt som när man slår vanligt. Men det är ju bara kosmetiskt.
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Kan likaväl länka allt jag använder i roll20 just nu, ifall någon inte har karaktärsbladen osv.
Allt kräver Pro account hos den som skapar kampanjen.
Karaktärsblad och ob-tärningar
http://www.rollspel.nu/forum/specifi...4rnings-script
Jag använder en något modifierad version för där var något som saknades (kommer inte ihåg vad det var) i karaktärsbladet. Annars fungerar det bra.

Script för att slå på skadetabeller.
https://app.roll20.net/forum/post/1408851/slug}
Detta gör så man kan slå 1T10+2 tex. Roll20's inbyggda system slumpar bara ett av alternativen på tabellen annars. Här behöver man byta ut en del av koden till det som The Aaron föreslår en bit ner i tråden. Annars blir tärningsslaget ett för högt hela tiden.

Script för att importera tabeller.
https://app.roll20.net/forum/post/11...tween-accounts
Om jag får ok från Helmgast lägger jag upp en fil som importerar skadetabellerna för hugg,kross,stick och slagsmål (resten kommer när jag orkar lägga in dem) direkt till roll20. Scriptet ovan behövs för att få det att fungera.

Sen har jag diverse macron jag kan dela med mig av för att hantera skadetabellerna på ett smidigt vis (så länge inte Helmgast säger nej :p ) .

Edit: Här är texten för att importera alla tabellerna. Det är en fil per skadetyp. https://www.dropbox.com/sh/tbtpdfceo...1tgiY9J4a?dl=0
Jag och phastari tar inget ansvar för att 20+ bara orsakar Omtöcknad, eller andra småfel. :p


Nu ska jag spela Eon dock, så alla macron kommer lite senare. :)
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
575
Riktigt snyggt Hikage. Jag testade just scriptet i Roll20. Bara tryckte på "add macro", la in det och testade.
Funkade inte alls, antar det är för att jag inte är PRO-medlem. Jag får slänga in en hundring och testa igen
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
575
Update, tärningsscriptet funkar utmärkt.
Men karaktärsscriptet bråkar.
Det vanliga API scriptet ville inte ladda upp då det skyllde på felaktig tecken någonstans.
HTML fungerade men är visuellt en stor röra där färdigheter och attribut ligger på varandra lite.
Jag försöker gräva i koden lite men är illa rustad för sådana äventyr =)
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Jag ska inte ha cred för karaktärsbladen och ob scriptet dock. :p

Däremot ska karaktärsbladet funka, förutom att någon logga kanske saknas här och var. Kan slänga ett öga på det.

Edit:
Skapade precis en ny kampanj för att testa och allt ser ut som det bör göra.

Loggan som användes innan finns inte längre på den webadressen så det är därför det är en märklig ikon uppe i ena hörnet. Sedan saknas en rad för folkslag och språklistan har en checkruta för mycket. Alla sakerna är egentligen inte så svåra att fixa men skicka ett pm imorgon så kan jag dela med mig av mitt moddade karaktärsblad. Kanske även kan försöka hjälpa till med att sätta upp allt med tabeller och så, även om jag nästan glömt bort hur allt funkar själv. ;P

De konstiga tecknen vid avtrubbningarna syns inte när du är inne i kampanjen utan bara vid preview i settings.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
575
Oj, tackar för feedbacken.
Ja skicka gärna ett PM så kan jag visa ett screenshot med på hur det ser ut på min sida. Men det är väl garanterat något som jag gör fel.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
phastari;n275417 said:
@Mundo Har du ob slagen fixade med svårighetsgrader? Kontroll räknande etc?
Jag kan få OB tärningar att explodera på rätt sätt, tillsammans med eventually bonusar, men kontroll och svårighetsgrader räknar jag ju ut "manuellt" så att säga.
 
Top