Nekromanti Eon IV Magi

Invinciblebug

Veteran
Joined
25 Apr 2014
Messages
21
Hej alla!

Gjorde nyligen en tråd med ett par hemgjorda magier, fortsatte på det och blev tillslut ett dokument med en hel del magier.
Mycket är konverterat från Eon III och en del är eget påhitt. Klistrade även in magierna från Magiintrot (markerade gråa) för att ha allt på samma ställe.
I slutet av dokumentet finns mina egna snabbregler för okontrollerad dissipation också.

Ta gärna en titt, kommentarer och kritik är alltid välkommet
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Mycket kul att skumma igenom. Du har genomfört ett rejält jobb! :grin:

Gillar speciellt dina omgivningsmodifikationer för Psykotropi. De topotropiska besvärjelserna kändes särskilt uppfinningsrika!
En sak som man kanske vill tänka på kring balans är ju de besvärjelser som har med Fokus att göra, dvs Solens inspiration och Astrotropisk luciditet. Där kanske man vill fundera på sätt som gör att det inte går att missbruka och maxa sitt Fokus.
 

Invinciblebug

Veteran
Joined
25 Apr 2014
Messages
21
Tackar Kaigon!

Bra poäng med fokus, var lite tveksam till dom men får nog lägga till någon sorts begränsning.
Ska bli väldigt kul att se vad Helmgast gör med Topotropi då det är ett nytt aspekt vad jag vet!
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Mycket trevligt material, uppskattas verkligen. Nu har jag möjlighet att göra enu fler och elakare magiker utan att behöva konstruera besvärjelser och effekter. Många tack
 
Top