Nekromanti Eon III 2.0

Obbedemus

Veteran
Joined
3 Dec 2006
Messages
43
Location
Växjö
En del kanske vet att jag gjorde Eon III 1.0 för ett tag sedan. Nu har jag gjort en ny version, som ser lite annorlunda ut. Den blev klar igår och jag är fortfarande inte helt säker på att den funkar, men jag tror inte det är några problem med den.

En till version kommer när jag har tid; tanken är att den ska utarbetas vidare.

Skulle uppskattas om ni lämnade någon tanke om den om ni testar den.

/Mvh Oscar

EDIT: Filen verkar inte funka. LADDA EJ NER! Återkommer när jag löst det. Ber om ursäkt för uppladdning av korrupt fil.
 
Re: Kan inte köra, något fattas. [NT]

När jag testade starta i wine såg jag följande
<pre><font class="small">code:</font><hr>err:module:import_dll Library MSVCP80D.dll (which is needed by L"E:\\Desktop\\Eon 2.0.exe") not found</pre><hr>
Enligt mig ser det ut som om du kompilerat en debug version och att dll filen som nämns inte finns på datorer utan visual studio instalerat.
 
FUNGERANDE VERSION!

Fixat en fungerande version, tack vare Lijat.

V.G läst första inlägget i alla fall.
 
Re: FUNGERANDE VERSION!

Sorry, för mig blir det samma fel som med förra, windows säger att filen är felconfigurerat och att det antagligen hjälper att installera om programmet.

Allmän kuriosa, jag kör windows 2003 x64.

/Zorbeltuss who thinks the OS might be it.
 
Re: FUNGERANDE VERSION!

Tror tyvärr inte att den fungerar på Windows 2003 x64. Om du vill och kan kan jag skicka koden till dig så kan du konvertera den så att den fungerar?
 
Den funkar inte då vissa datorer saknar vissa filer som Visual C++ inte lägger med (:gremmad:), men jag letar efter att kunna fixa så de är inkluderade.
 
Kanske lite omständlig (rutbaserade saker är ju lite enklare) men tycks fungera som den ska.
 
Vad programmet gör

Så dum jag är, glömde skriva det. Den räknar ut alla skador och vad skadorna innebör. (Det är på 56 kb så den kommer inte fylla din hårddisk om du testar :gremwink:)
 
Bugg

Hittade en stor bugg; du kan för närvarande inte byta person utan att programmet krashar. Ska fixa det till v. 2.1. Ber om ursäkt, måste glömt att testa den delen. (Fast den fungerar ibland)
 
Version 2.1

Har fixat en del nu och är klar med v. 2.1. Blev en del förändringar som kan hittas nedan. Tyvärr har jag inte fixat en version som fungerar på alla datorer än, men på tisdag har jag förhoppningsvis det. En fördel att läsa instruktionerna där det beskrivs närmare hur vad som skrivs ut på skärmen. Lägg gärna en kommentar.

Nytt:
=====
*Instruktioner (text-fil)
*Funktion för återhämtning av skador
*Uträkning av de allvarliga skadorna (Amp, Bryt, Fast, etc)
*Uträkning av dödsslag och chockslag samt slag mot dessa och utskrift av resultat
*Snabb åtkomst till huvudmenyn efter strid
*Karaktärens namn står överst vid huvudmenyn
*Visar vilka som är döda när man skriver ut alla karaktärer
*Modifikation av dödsslag/chockslag vid träff i arm/ben/huvud

Fixat:
======
*Någon/Några mindre bugg(ar)
*Att den valda karaktärern inte startar som vald efter avslutning
*Manuell minskning av blödningstakt
*Faller/Tappar/Kvävs/Fastnar sparas inte från föregående runda
*Blodförlusten ökar med föregående rundas blödningstakt
*Bättre utskrift av amp/tappar/etc
*Utskrift av Tappar, Faller, etc
*Att man kan byta person utan att programmet krashar
*Ser vilken typ av skada man ska rustningen ska skydda mot
*Oändlig loop om man försöker byta karaktär när det bara finns en
*Stabilitet när man lägger till en karaktär
 
Re: Version 2.1

Fick det att fungera nu, och det verkar funka helt OK, dock kommer jag inte att använda det själv, men någon kommer säkert att göra det.
 
Re: Version 2.1

Hur fick du det att fungera och vad var det som inte fungerade innan? Vad skulle krävas för att du skulle använda det? Frågar i rent utvecklingssyfte, så att du inte tror jag kommer försöka få över dig till den mörka sidan...
 
Re: Version 2.1

hmmm... Jag råkade ut för en underlig bugg när jag testade programmet.

trauma 0
Smärta 0
blödningstakt 0

amputationsrisk ob173635708t6 mot sty.

Den armen lär inte sitta kvar fastän ingen skada tillfogades
 
Re: Version 2.1

Hm. Ska kolla på det när jag får tid. Tror jag vet var felet ligger, men du kanske kan ge en mer detaljerad beskrivning av vilken trauma/smärta/blödning det var, typ av skada, träffområde och allt som du kommer ihåg. Men tack för att du rapporterade den!
 
Back
Top