Nekromanti EON i Oblivion

Skymning_UBBT

Veteran
Jag funderar på att göra en liten mod med EONs raser som spelbara raser, och kanske något monster från EON med. Om jag får tid över även en liten by :]
Jag vet dock inte om detta skulle vara lagligt, och frågar därför här om lov, och skulle uppskatta om någon på NeoGames svarade :gremsmile:

Skymning_UBBT

Veteran
Ingen inne? :<

Jag tycker bara att EON är ett så kul spel, och nu när jag hört att det ska översättas till engelska för en internationell version, så skulle det kanske vara ett bra sätt att få folk att höra talas om det? :gremsmile:

Jag skulle posta betaversionerna i detta forum om ingen skulle ha något emot det, så jag får feedback till att göra en bra mod, isåfall.

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Låter som en nice ide.

Har själv gjort ett par mindre modar till Morrowind och har hyffsad kunskap om editorn. Har både landskapsediterat, skapat nån egen ras och försökt mig på lite dialog. Dialogen fick jag dock aldrig att funka nått vidare.

Tyvär har jag ännu inte hunnit sätta mig in i Oblivion men om jag förstått det hela så är det en uppdaterad version av TES som andvänds.

Oblivions motor är desutom enormt nice så det hela kan bli riktigt bra.

Lycka till. Har du nån fråga engående editorn så är det bara att fråga så kan jag svara så bra jag kan.

G

Guest

Guest
Tyvärr är inte editorerna i morrowind och oblivion lika på något plan förutom att de har gemensamt ursprung och att de har en renderruta vad jag har märkt.

Men det är kul att modda morrowind det är säkert iallafall.

Legion

Warrior
Bra initiativ!
Riktigt roligt att du vill ta dig tiden med ett sådant projekt. Zimmermans projekt till EUII blev jättebra, och det är roligt att se moddar till andra spel med.
Hör av dig om du behöver hjälp med något!