Nekromanti EON i Oblivion II

Skymning_UBBT

Veteran
Kan nu meddela att denna mod KOMMER att bli av!
Dock inte inom en så snar framtid, då jag har skola, körkortsteorin och sen beror det på vädret i sommar :gremwink:

Men den kommer, och jag har som mål att ha den gjort i september-oktober någon gång. Jag kommer posta betaversionerna i detta forum för speltestning av folk som vet en hel del om EONs spelvärld.

Om någon annan är intresserad av att utveckla detta med mig, kan ni maila eller adda mig på mr_twister_13@hotmail.com.

Gastono

Hero
Alright, detta kunde du ta i samma tråd som innan men strunt samma för tillfället...
Kul att du tagit initiativ för en sådan här sak, alltid skojigt.

Jag vet inte mycket om att göra mods i Oblivion, faktiskt inget om jag skall vara ärlig men det skulle ändå vara med på ett så litet hörn så man kan höra vad som händer och hur det går.

Jag arbetar med Maya så kan importera .mb filer till ditt conctruction-set eller vad du nu använder?
Om så är fallet så kan jag göra föremål åt dig, inte få dem att följa fysikens lagar eller så men jag kan göra en föremål som kanske ser helt okay ut ur alla synvinklar.

Chansen att du kan använda dig av sådana filer är väl små men om du kan det så kanske jag kan göra något litet åt dig :gremsmile:

Skymning_UBBT

Veteran
Jag försökte, men något blev fel :S Detta är synd.
Jag insåg idag att om jag skulle få denna mod gjord, skulle jag måsta göra den själv! ;>

Inte jag heller. Än. Bara en liten del, men jag planerar att lära mig. Ska tydligen vara lätt då man kommit in i det.
Du får gärna vara med och bolla idéer, så adda mig på MSN eller så. All hjälp uppskattas.

Tyvärr kräver Oblivion en exporter/importer som inte släppts ännu, så jag kan bara göra om sådant som redan finns. Dock finns saker som skulle kunna passa redan, bara man byter lite färger, storlekar, stats och sådant :gremsmile: Det jag oroar mig mest över är scripting. Jag kan INGET om sådant :S

Boboliwsy

Warrior
Du kan ju exportera till andra filformat också från maya, chansen att construction-set'et stöder .mb är ju ganska liten... men exempelvis .obj borde nog funka bättre.

//Boboliwsy

Whizzman

Warrior
Jag hatar att vara pessimisten i sällskapet men tes construction set är inte det absolut lättaste programmet att använda sig av.

Har själv gett mig på det och måste säga att det går att ändra sådant som färg, texturer och stats till olika saker ganska lätt. Frågan är om du ska ge dig på en mod som ligger inuti Tamriel (oblivions spelvärld) eller om du tänkte nåt helt fristående. Jag vet inte hur man fixar det senare men allt annat borde du lätt klara av efter en genomgång av programmet... :gremlaugh:

I övrigt vill jag bara säga fett bra initiativ och om du får det här att funka bra så lovar jag att du redan har en spelare här borta!! :gremsmirk:

Skymning_UBBT

Veteran
Haha okej (x Det är jag medveten om, men jag ska väl lyckas plita ihop något, även om det kanske kommer ta litet tid :]

Det som kommer göras är t.ex frakk-trukher, som kommer "bestå" av en ogrekropp med lite förkortade armar, ett orchuvud där jag markerar pannan och gör lite mindre ögon, samt tar bort alla tänder utom de två längst ut, så att den får de typiska betarna, samt att jag kommer ge de människoögon i olika färger, och päls.
Thismalver kommer jag göra av altmerkroppar, som jag biffar till lite, eller eventuellt nordkroppar, woodelfhuvud som jag markerar dragen på, och så kommer de få glasrustningar som jag "dimmar" så de har ett lite mer vitt/silvrigt drag, än det där gröna. Även ett lyfali kommer göras för deras "ledare", men jag är inte säker på vad detta kommer göras av. Jag kommer INTE påbörja något helt nytt, men jag kommer nog göra en liten by/ett litet läger med några få individer av varje ras som blivit utvalda för en "expedition" (som förklaring på vad de gör i Cyrodiil). Om jag får tid tänkte jag göra några böcker som bl.a beskriver lite magiteori, och så.

Om du vill, får du gärna gå med i "laget".
Vad som mest behövs är en scriptare. D.v.s en som skulle kunna ge karaktärerna olika scheman att gå, och liknande.
Sen en fråga; kan man ge en karaktär två olika ögon? Funderar på att göra en av karaktärerna vanställd, så han har ett skadat öga.

Heja det! :gremlaugh:

Whizzman

Warrior
Jag vet inte om jag har de rätta anlagen för scriptning. Har, som du själv, noll erfarenhet av det förutom just det jag gjort i tes construction set till morrowind och till ett äldre spel som heter dink smallwood...

Båda är väldigt användarvänliga emedan setet till oblivion känns som ett slag i ansiktet :gremshocked:....

Eftersom du tänker flika in det i Tamriel så ska det inte vara så hemskt svårt men ett tips är att snacka med någon/några av alla de erfarna modders som finns samlade på de olika communitys runt omkring nätet...
Även om de inte vill hjälpa dig direkt så kan du nog få mkt hjälp hur du ska starta och liknande..!

Keep the good ideas coming... Njuter av att fantisera ihop din text till tiraker!!

Skymning_UBBT

Veteran
Härligt :gremlaugh: Jag har dock funderat på om man inte ska göra en "teleport" till olika grejer. T.ex ett stängt universitetsområde á la thakalatribunalerna eller nåt sabriskt magihus, med murar som omgärdar det, där man kan ha lite olika quests, typ samla böcker till en magister eller liknande, mest för att man ska lära känna systemet och som bra RP-quests istället för alla dessa ständiga hack'n'slash-uppdrag som i slutändan alla går ut på att döda fiender :p

Och om man är krigare att man kan ta sig till ett fort, som även det är "stängt" där man kan träna sparring (som strid, fast fienden kan inte dö, utan man vunnit då de blivit unconcious) och lite småquests där också (filar just nu på ett som går ut på att sätta en översittare på plats) och så ^^,

Fast för att lyckas krävs en hel del scripting, och det skulle troligen bli två olika mods. En för magiker, och en för krigare.
Sedan kan man säkert få ihop det lite snyggt :gremsmile:

Isendul

Veteran
Oooo, najs.... :gremtongue: Men det vore väl fel att kalla det Oblivion II? För oblivion tillhör ju elderscrolls serien... men kalla det mod, gärna för mig.

Det skulle vara gött att ha med grundäventyr och andra små äventyrsidéer som neogames har grundlagt. Då skulle spelaren kunna känna igen sig och ha något att referera till, på så vis blir det lättare att komma "överens" med spelet...

Hjälper gärna till, fan jag älskar ju både eon och Oblivion...

Kämpa på! jag vetr inte vad linuxmakaren heter men gör du något sånt här gratis så kommer du bli lika känd som finnen (eller nåt i den stilen).

Älskar dig för vad du tänker göra.

Whizzman

Warrior
Jag älskar Mundana lika mkt som jag älskar Tamriel... En blandning med de två kan inte bli annat än rätt..!

(Okej jag vet att även om jag älskar både kaviar och senap så matchar inte de så bra tillsammans, men håll käften!!1 :gremtongue:)

Jag har bara en undran du kommer inte ändra regelsystemet något eller hur? Jag menar Tes IV Oblivions system. Lättast blir det onekligen om du bara lägger till lite saker som har med världen att göra.
Kan flika in kända SLP:s, legendariska vapen eller platser som är typiska för Mundana...

Kaviar och senap ftw!

Skymning_UBBT

Veteran
Haha, nej jag håller totalt med ^^,

(Jag sa inget, det var du själv :p)

Jag kommer inte ändra regelsystemet, då jag är nybörjare på scripting, utan kommer bara "konvertera" vad jag tycker att en.. t.ex frakkyxa ska ha för stats motsvarande i Oblivions regler.
Jag kommer inte ha med så mycket legendariska grejer, dessa kommer bara beskrivas i just legendform i böcker.

Skymning_UBBT

Veteran
Oblivion II?! Det kommer det vara för litet för att kallas ;D Det kommer som sagt bara bli på några små områden. Just nu har jag planer på att göra "vägvisare" i form av ambassadörer i spelet, så att om man har en krigarkaraktär så kan man teleporteras till ett stängt (för att det inte kommer ligga på kartan) fort med karaktärer, och jag kommer försöka få in några redan kända karaktärer. :gremsmile:

Och om man är mage att man tar sig till något magiuniversitet. Jag har fortf inte bestämt mig för huruvida det blir thakaltribunalerna, legio colonan eller något annat. Ni får gärna komma med tips och argument för och mot olika skolor :gremwink:

Din hjälp uppskattas :gremlaugh: Jag har lagt till dig.

Tyvärr står arbetet still för mig utom idémässigt, då min dator som kan hantera CSet har gått sönder :gremfrown: Den är på lagning och beräknas vara tillbaka to-fre nästa vecka :gremsmile: