Nekromanti eon - gudarnas onda lek?

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
om man lägger effekten explosion eller nått så påverkar den ett speciellt objekt.. en ande kan besätta ett föremål. en sköld går sönder när man slår på den.. effekten spräcka (kryotropi, fryser ner saker så att de spricker) spräcker ett objekt. man kan spräcka en liten sten.. och man kan spräcka en dvärgaport, svårigheten är lika stor. effekten areaeffekt gör att alla objekt innom arean påverkas. exploderar man alla objekt innom en viss area så påverkar man träd, människor, nyckelpigor.. men inte marken! samma sak gäller i effekten pentagram och skyddscirkel. där bildar man en liten platts, en cirkel eller ett pentagram som man målar på marken. det bildas liksom en osynlig tub som man inte kan ta sig ut ur.. men marken påverkas inte av tuben! är det ett bevis på att marken inte är ett objekt?

men.. vad är det som gör att ett föremål blir ett föremål? att de inte sitter ihop med resten av världen? är en sida i en bok ett objekt? nepps..

hela eon känns som ett stort polygon-dataspel.. i de flesta polygonspel så kan man inte påverka marken, oavsett hur mycket man skjuter med sina bomber blir det inte märken i marken.. men! om man verkligen vill bomba marken så kommer den ju att påverkas, beror det på att gudarna läser av rollpersonernas tankar och ser att de hittat en liten bugg eller? dethär börjar ju likna matrix! är det en effekt av gudarnas onda lek? de stoppar in massa själar i en värld, men orkar inte skapa tillräkligt braig värld och lånar därför quakes värld, målar om det lite och tar bort nästan alla avståndsvapen..?

hmm.. det känns lite som om jag inte kan förklara riktigt vad jag menar. massa folk kommer säkert inte att förstå [color:"red"]=op</font>

men å andra sidan.. eon är ju ett dataspel i neotech. det står nånstanns i n2 boken att ett populärt dataspel är just EON!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Alvdräpe

Veteran
Joined
16 Feb 2001
Messages
69
Dataspelet Eon i Neotechs värld är nog nägot mer avancerat än Quake. År 2059 har de nog löst problemet med att inte kunna skada marken.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
uppenbarligen inte. om så vore fallet skulle det juh gå att förstöra marken i eon oxå, eller hur? det är bara om man specificerar att man ska gräva, hugga, mosa, krossa eller spränga sönder marken som marken påverkas. altså kör de fortfarande med polygoner i neotechs värld.. ni vet.. man kanske inte vågar gå över till voxelgrafik (där det är möjligt att spränga delar av objekt) för att alla använder polygoner.. uj. nu kommer säkert nån op-nisse låsa denhär - till mitt försvar säger jag att det faktiskt fortfarande handlar om Eon! Eon kanske som en del i NeoTech... (observera kanske) dessutom kan man nog spinna vidare på att alla objekt är.. kvantiserade. det kanske är en del av den ofullkomliga skapelsen (och just därför fungerar magi!)

sanningen är att ni lever i en drömvärld. världen är inte som ni tror. ni tror att det är år 2300-eller-vad-det-nu-är-i-eon men så är inte fallet. faktum är att vi är närmare år 2059.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
men förstår ni inte?!
dethär är ju viktigt!!


argh.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Alvdräpe

Veteran
Joined
16 Feb 2001
Messages
69
Det går utmärkt att förstöra marken i Eon-dataspelet-i-Neotech (om det nu är så). Det gäller bara att använda normalt, brutalt våld. Spade, spett, hacka och andra vapen man hittar på första banan.
"Varför skulle någon vilja använda magi till sånt?" -Undrade dataspelsmakarna, anno 2059.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
fåna dig själv!

det är inget fåneri! det är du som är fånig om du tror att dethär är fånigt.. om du tror att dethär är fånigt så borde du juh nästan ta och kolla upp dig själv. jag menar, du kan väll inte vara 100% seriös hela tiden. det skulle ju vara skittråkigt och helt skintort. ifrågastätter du ingenting? har du ingen fantasi? om du inte har det borde du ju nästan inte spela rollspel!!

själv ifrågasätter jag massa saker. en av mina senaste teorier går ut på att det bara är jag i hela världen som existerar, tänker och finns. alla ni andra är bara till för att.. jag ska ha kul.

tänk om alla på forumet bara la in massa skittrista inlägg om varför kedjevapen har så lågt brytvärde.. tänk om alla gjorde massa VINIT diskutioner. det skulle vara skittråkigt!

det är du som är fånig om du tycker att jag fånar mig!!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Dandelion

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
42
Location
Karlskoga
Förbannat bra inlägg.. Nån som kommer ihåg det där rollspelet där man hade 50% chans att missa marken med en kulspruta????

hmm.. vad ska vi ha för marktyp till den här världen då??? Ähh vi tar nåt billigt och köper in fler monster istället...

Om det funkade i Quake så funkar det i EON....
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: fåna dig själv!

själv ifrågasätter jag massa saker. en av mina senaste teorier går ut på att det bara är jag i hela världen som existerar, tänker och finns. alla ni andra är bara till för att.. jag ska ha kul

Känner igen mig! (Är kanske lite egocentrisk ibland... /images/icons/wink.gif Äh, skoja bara, jag har oxå funderat på det...)



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Logos

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
79
Explosion påverkar visst marken!

Varifrån har du fått att explosion inte påverkar marken?
Jag tror att hela jorden sprängs om du lägger en explosion på den, det finns inget som tyder på att den inte skulle det.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Explosion påverkar visst marken!

hmm.. hela jorden sprängs om man lägger explosion på den? dethär tyder bara på en sak. sinnesförvirring. man kan inte bara spränga bort mundana hursomhellst med en liten nivå-ett explosion!!

nåja. som sagt var, om man specifikt väljer marken kanske gudarna läser ens tankar och utifrån dem skapar effekter av utövarens handlingar. men.. jag tror inte det finns några regler för att kunna spränga marken. leta vetja.. jo, det finns en geotropigrej som gräver. men den faller under objektet spade. =o)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Explosion påverkar visst marken!

"jag tror inte det finns några regler för att kunna spränga marken"

Bara för att det inte finns några regler så betyder det inte att det inte går!

/Foilan, King of White Fang Lair WU, Lord of Wolves of Svitjod
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
jo! [nt]

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Top