Nekromanti EON: Dataspelet

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Tjipp.

www.eongame.com lider av bandbreddsproblem eftersom belastningen är så stor - tydligen har vi på bara ett par dagar slagit i taket med alla som vill ladda hem den beryktade EON: The Face of Deception-trailern. Vi håller på att reda ut dessa problem, vilka vi hade fått uppgifter om vad lösta.

Den komplett nya hemsidan bör komma online i veckan, det är bara finputs kvar på den just nu.

Jag vill poängtera tre saker med EON-dataspelet.

<UL>
<LI> Även om det har hörts negativ kritik om EON för att det också är Computerhouse som ligger bakom DoD-dataspelet så betyder inte det ett dyft. Det är inte samma designers och manusfolk bakom projeketen. Varken jag och Andreas Roman hade med DoD-spelet att göra.
<LI> EON kommer inte innehålla Multiplayerstöd, då detta kommer att göra spelet sämre. Den dramaturgi och stämning som skapas genom att väva in huvudpersonen i själva historien försvinner om en spelare är "mer viktig" än de övriga.
<LI> Man kan visst skapa sin egen figur i EON. Däremot kommer denna figur att starta på samma plats i spelet, med samma förustättningar i själva spelet. Men du kan skapa en magiker, en krigare eller vad du vill från början.
</UL>

Som avslutning vill jag också hänvisa till den artikel om EON: The Face of Deception som finns med i Codex #4, som tar upp skillnader mellan traditionella rollspel och datarollspel.



-Marco Behrmann
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
www.eongame.com lider av bandbreddsproblem eftersom belastningen är så stor - tydligen har vi på bara ett par dagar slagit i taket med alla som vill ladda hem den beryktade EON: The Face of Deception-trailern. Vi håller på att reda ut dessa problem, vilka vi hade fått uppgifter om vad lösta.

Förklarar varför jag haft problem att komma i kontakt med servern de senaste dagarna. Nu har jag åtminstone lyckats ladda ner det hela med mitt 56-modem och kollat in det hela.

Det ser jäkligt bra ut, tyvärr så är det ju inte så hög upplösningen så det är lite svårt att se allting. Men förutom att spindlarna rör sig lite stelt så verkar det bra - riktig engelsk accent på rösterna...

/Emil
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
En fråga bara...

Är det ett monster-slaktar-spel (typ Diablo II)?


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "We're finally gonna thcore Beavith!"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Tjena snubbän! =D [NT]

No Text

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "We're finally gonna thcore Beavith!"
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: En fråga bara...

JO! Med Eons döliga stridssystem som grund skulle det vara utmärkt som monster-slaktar-spel... eller kanske inte?

Nä, Eon blir väl lite mer som Bulders Gate - snacka och döda lite som kommer i din väg... I trailerna får man se hur två äventyrare blir jagade av fyra STORA spindlar...

/Emil
 

henko

Veteran
Joined
6 Jul 2000
Messages
11
Location
Stenungsund, Sverige
Egna karaktärer?

<I>Man kan visst skapa sin egen figur i EON. Däremot kommer denna figur att starta på samma plats i spelet, med samma förustättningar i själva spelet. Men du kan skapa en magiker, en krigare eller vad du vill från början.</I>

Det jag hört tidigare (när jag frågat dig på IRC) var att det gick att välja mellan ett par fördefinerade karaktärer. Innebär det du sa nu att det alltså går att göra en <B>helt</B> egen karaktär, bestämma allt från namn till yrke och färdigheter själv? Det vore helt klart att föredra.

mvh
Henrik Jernevad
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Egna karaktärer?

Ja, dte kan man, inom vissa ramar. Olika system bollas och just nu leder ett som påminner om systemet som används i Ultima-serien. Men vi får se.

-Marco Behrmann
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: En fråga bara...

Inte för att trailern fungerar för mig...
... men ok, det var en dum fråga :)
I och för sig så... hmm... skit samma...

*skall nu försöka få igång trailern*

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "We're finally gonna thcore Beavith!"
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
EON CRPG 2

Saxat från Computerhouse hemsida:

"000515 Eon2 - The work with the sequel of EON has begun
It is decided that "EON2" will be done in the subsidiary in Spain. The script will be made in Sweden and the writer is already working. The programmers and the graphical artists are preparing their work."

Fast det kanske bara var jag som inte visste detta redan...

N.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: EON CRPG 2

Hmm... är det inte bra att göra färdigt ett spel innan man sätter igång med uppföljaren... men förmodligen så är det väl bara finputsningar kvar på Eon CRPG 1.

/Emil
 
Top