Nekromanti Eon - dataspelet hemsidan

Qvark_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
12
Vad har hänt med Eon dataspels hemsidan? Det är ju bara en bild som ligger där så kan man inte komma längre.
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Det kommer väl antagligen mer i framtiden.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Marco sa för någon dag sedan att sidan inom kort kommer att uppdateras med ny info samt en trailer som går att ladda ner. Den nya sidan är väl helt enkelt inte klar än, men i väntan på att den ska komma upp så kan du ju se en preview på hur spelboxen kommer se ut!

/Emil - Som väntar lika ivrigt på att sidan ska uppdateras...
 

L.S.D

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
1
Location
Tranås
Ssssssssssssåååååååå, vad tror ni om dataspelet då, kommer det bli bra?

the question you gotta ask yourself is:
do feel lucky today, well do you punk?

‡L.S.D‡
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Det verkar som om det kommer bli mer rollspelsbetonat och mindre "gå runt
och döda allt du ser" och det ser jag som något positivt. Tyvärr har de inte
tänkt att ta med multiplayer stöd och man man kan inte skapa sin egen
karaktär, det finns bara en.
Är ganska säker på att jag kommer att köpa spelet när det kommer ut.

WhaLe
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Tyvärr

Nej jag tror att det kommer att vara ohyggligt uselt. Jag har nämligen fått reda på att det är samma företag som gjorde det fruktansvärda Drakar och Demoner dataspelet.

Vaun/ Som hoppas att han får fel...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Va? Ska de inte ha multiplayer stöd? Det sa de att de skulle en gång för länge sedan när jag frågade! Har de ändrat sig? Och jag som såg fram emot att kunna spela en grupp med spelare i samma grupp över nätverk!!!

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Tyvärr

Jag har nämligen fått reda på att det är samma företag som gjorde det fruktansvärda Drakar och Demoner dataspelet.

Jo, men det är inte samma personer som gör det. Nu har jag inte spelat DoD-dataspelet, men enligt den senaste recensionen jag läste om spelet så tyckte de mest att det var djup i storyn som fattades - hade det funnits hade spelet varit ganska bra. Och vi kan ju räkna med att Marco och Andreas Roman kan göra en häftig story.

Jag tror tyvärr att jag kommer att bli besviken på spelet. Mest för att jag har väldigt högt ställda förväntningar på det. Allt som jag läst om spelet verkar vara jättebra, men det känns lite konstigt om Neogames skulle vara inblandade i skapandet av ett banbrytande och extremt bra datarollspel. Låter lite overkligt och konstigt, men vi får väl se.

/Emil
 

henko

Veteran
Joined
6 Jul 2000
Messages
11
Location
Stenungsund, Sverige
Avsaknad av multiplayer

Inte för att jag har hört speciellt mycket om spelet det senaste, och inte något alls om huruvida det skall gå att spela multi eller ej. Men hur skoj kan multi vara, när man inte får skapa sin egen karaktär? Kuta runt fem stycken identiska kloner är väl inte riktigt sååå roligt.

Personligen tycker jag att möjligheten att skapa en egen karaktär är långt viktigare än den att spela multi (även om det absolut inte är negativt).

//Henrik Jernevad
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
Re: Avsaknad av multiplayer

Jag skulle ha uppskattat möjligheten att (kanske efter att ha "klarat av" spelet) kunna mata in min egen RP (Tearlach) och då få se hur han skulle klara sig.

Tearlach- den väntande.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Avsaknad av multiplayer

Men hur skoj kan multi vara, när man inte får skapa sin egen karaktär? Kuta runt fem stycken identiska kloner är väl inte riktigt sååå roligt.

Det var väl inte riktigt det jag menade. Ska man spela multiplayer så är det klart att man ska ha olika figurer, det är bara själva känslan att spela ett rollspelsgäng i ett dataspel som jag är ute efter. Nackdelarna med Eon-dataspelet kommer förmodligen att vara avsaknaden av bra multiplayer och att man inte kan skapa sin egen karaktär. Dessa två komponenter minskar spelets livslängd drastigt, oavsett om man kan spela spelet om och om igen utan att den ena gången blir den andre lik - vilket man påstår att man ska kunna göra.

/Emil
 
Top